Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Mer OS (och en matta)

Publicerad 2006-02-19 20:27:23 i Sport

Skönt med en medalj i dagens stafett, längdstafetten är bland det viktigaste (kanske till och med det viktigaste) i Vinter-OS! Med tanke på flera av åkarnas (Fredrikssons, Södergrens) problematiska försäsonger är det jättebra, Fredriksson på en fristilssträcka var lite av en chansning eftersom han varit mycket bättre i klassisk stil den senaste tiden.

Undrar om vi kommer upp i tio medaljer i år? Sex är klara, eller egentligen sju, damkronorna kommer ju att på silver eller (iofs otroligt) guld, och vi har ganska många bra chanser kvar. Vi kommer nog minst att ta de åtta medaljerna jag tippat, guldkvoten har vi redan överträffat. Känns bra. Jag tycker ändå inte att mitt tips är så dåligt, till exempel trodde jag att Anna-Carin Olofsson skulle passar bättre då det är individuell start och det verkar jag få rätt i. (Hon får gärna motbevisa mig i masstarten.)

Sedan kan jag inte låta bli att skicka med en bild, den här detaljen finns på mattan framför tevesoffan och jag fick syn på den precis efter att jag skrivit om namnen i den tyska OS-truppen. Det måste finnas något samband även om jag inte kan förstå vilket. (Det ska väl erkännas att jag klippt bilden för att det ska passa mina syften, men ändå. Mönstret uppresas dessutom ofta.)

Matta

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-19 23:21:58

vi driver med tyskar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela