Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

OS med mera

Publicerad 2006-02-23 12:26:50 i Sport

Gårdagens OS-insats var tipptopp, nu är 11 medaljer säkrade. Mitt tips på 8 medaljer är passerat med marginal, men jag är ändå hyfsat nöjd med mitt tips. Alla de jag trodde på har tagit sina medaljer, om än av andra valörer och i andra tävlingar än vad jag trodde. På det stora hela taget är det framför allt längdskidåkarna som har överträffat mina förväntnignar.

Speciellt roligt med Anjas guld, hon har sannerligen jobbat ihop till det. Lite kul att det blev i slalom också, det trodde jag absolut inte. Sedan är jag en så dålig människa att jag tycker att det var lite extra roligt att Anja puttade ner Kostelic från medalj, jag har tröttnat på Janicas alla "skador" och "sjukdomar". (Fast hon är nog sjuk på riktigt den här gången. Kanske.)

Jag avslutar med ett tips. Dansk radio (P3) spelade in en Lampshade-konsert för några veckor sedan och sände den i söndags. Jag hörde den på webradio och kan intyga att den är bra. (Tyvärr kan jag inte säga samma sak om min uppkoppling, jag fick höra konserten med dålig kvalitet. Som om bandet spelat i en garderob ungefär.)

Nu är DR så snälla att de strömmar konserten i någon månad framåt, för er med tillräckligt bra uppkoppling och Windows Media Player. För en direktlänk så kan ni klicka här, och ni som gillar omvägar trycker med fördel på den här länken, där man även kan läsa lite om konserten.

Kommentarer

Postat av: hannie

Publicerad 2006-02-23 13:16:09

Ja, visst är Kostelic jobbig? Usch o fy. Dessutom har hon kutrygg.

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-23 15:21:01

haha, håller med dig. jag var (nästan) lika glad att kostelic blev utan medalj som att anja äntligen fick sitt guld :) konserten är riktigt bra, med bra kvalitet håller den vk. jag ska nog bränna ut på skiva tror jag :)

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-23 15:21:45

(nästan) hamnade ju på helt fel plats i meningen. jag var lika glad (nästan) ska det ju givetvis stå :) wellwell. petitesser...

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-23 18:00:17

Jag trodde att jag var ganska ensam om att vara irriterad på Kostelic, men det var jag tydligen inte.

När det gäller ditt (nästan) Stina så tycker jag att även den första versionen var fullt begriplig, men så ska jag ju inte bli svensklärare heller:) (Vilket märks rätt tydligt på meningen jag just skrev, den var inte vk direkt:) )

Och så tycker jag definitivt att du borde bränna ut konserten, det skulle jag gjort om jag haft chansen:)

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-23 18:53:50

tyvärr gick det inte att bränna ut den... det är synd det, för det kan va skoj med livemusik om man vill lyssna på en annan version. :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-24 01:09:20

Att det inte gick att bränna beror rimligen på att filen "streamas", dvs skickas samtidigt som man lyssnar. Antagligen skulle det bli problem med rättigheterna om konserten gick att ladda ner. Dock går det att koppla en minidisc eller motsvarande (kassettspelare om man är gammeldags som jag:)) till datorn, men det är ju inte riktigt samma sak. Du får helt enkelt lyssna mycket på den de närmaste veckorna:)

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-24 08:41:17

jo, jag räknade ut att det är så. minidisc är lite trist så jag skippar nog. får bli att gå på några livekonserter istället kanske? :) kommer du när dom spelar i jönnet?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-24 10:55:27

Planen var att åka till jkpg och se konserten där, men nu har min bror fått för sig att fira sin 30-årsdag den lördagen så jag får se om jag kan ta mig till konserten. Jag vet inte än, om jag ska säga det kortfattat:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela