Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I'm getting closer, we're getting closer to home. It won't be long until the summer comes

Publicerad 2007-03-30 00:08:06 i Sport

Lite sport kanske?

Tänk som det kan vända. När det bara var några minuter kvar av den andra semifinalen mellan Färjestad och Linköping satt jag och Robodan och konstaterade att hela serien i princip var avgjord. När han sa att det hade varit kul att se en semifinalmatch i Lkpg svarade jag med att det bara var en match kvar att gå på, för det verkade omöjligt att LHC skulle ta mer än möjligen en match.

Men med bara ett par minuter kvar så kom det en reducering, och strax därefter en kvittering. Och så var det match igen. FBK hade en puck i stolpen, men det blev ändå Linköpingsseger till slut. Och efter den matcher så har det inte varit något snack, utan LHC har varit bättre. Så till slut visade det sig att det bara blev en semifinal till på Östgötaslätten, men konstigt nog är det ändå Linköping som är i final. Som det kan gå.


Det är tveklöst dags för en blåvittuppdatering, det var länge sedan sist. För någon månad sedan hade jag förlikat mig med att det skulle bli en mellansäsong. Ungt, orutinerat lag med nya tränare som ville spela ett offensivare spel. Inget fel i det, men det kändes som att det nog skulle ta ett år att ställa om.

Men sedan dess har det gått bra. Sammanlagt 12-0 på de tre senaste matcherna (inte mot något jättemotstånd, men ändå), och vi har hållit nollan i 13 av de 14 senaste halvlekarna. Jag har inte sett någon av matcherna, men enligt alla beskrivningar verkar laget spela betydligt stabilare än vad jag ens vågat hoppas på. Att vi dessutom vilat många bra spelare (idag stod Niclas Alexandersson, Stefan Selakovic, Adam Johansson och Andrés Vasquez över) men ändå gjort väl ifrån oss känns också som ett bra tecken.

Nackdelen är att förväntningarna och, framför allt, förhoppningarna inför säsongen börjar höjas. Jag försöker att intala mig att försäsongsresultaten inte betyder något alls, men ändå kommer det tankar som säger att vi kanske kan vara i ett topplag i år, trots allt.


Som den blåvittnörd jag är så uppskattar jag de nya spelarpresentationerna på den officiella hemsidan. Alex framtidsplaner (och backlinje i drömlaget), Jonas Hellbergs En dag, ett liv, Gustav Svenssons ölöppnare och Bastian Anderssons smicker för flickvännen är precis sånt som en nörd som jag vill läsa. Alla ni normala människor som läser min blogg kan nog hoppa över presentationerna.


Det var visst en landskamp i fotboll i går, men eftersom jag inte såg den så tänker jag låtsas som att den aldrig har spelats. Så vänta er inga kommentarer kring den.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-03-30 09:40:52

jag vill också minnas att NÅGON tippade vinst till linköping.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-30 10:54:43

Nä, det kan jag inte komma ihåg. Vem skulle det ha varit? :)


Var det inte så att tipset på när målet skulle komma var nästan en hel minut fel! Inte mycket att skryta med då:)

(Fast det är klart, jag trodde ju som sagt att Färjestad skulle vara klart för final nu, och det är ju aningen sämre tippat:))

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-03-30 14:55:50

Stina har en sjuk förmåga att tippa rätt ibland, men man glömmer lätt bort att hon också kan tippa helt åt skogen. Bland annat var hon säker på att tre kronor skulle missa kvarten i OS. :-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-30 17:10:17

Tur att även stina kan ha fel ibland, för det hade ju varit bra synd om vi hade åkt ut i kvarten i OS. Då hade det ju inte blivit något guld till slut! :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-03-31 11:27:01

Presentationerna var ju helt underbara! :-) Hellbergs dag i ett liv höll jag på att skratta på mig åt och Alex drömelva är klart intressant:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela