Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Om Il Cyclone och lite annan fotboll

Publicerad 2006-05-29 13:30:05 i Sport

Jag har (trots mitt starka ogillande av TV4) fastnat lite lätt i fotbollssåpan Matchen, den är klart mer underhållande än vad jag väntat mig. Till exempel är det kul att se när idol-Ola inte vet vem Thomas Bodström är.

Och så får man ju se Johnny Bråttom igen, vilket det ju annars var ett tag sedan. Men när det gäller Johnny så är det turligt nog så att en av universums bästa sajter är tillägnad honom. (Det kan vara så att jag länkat dit tidigare, men jag orkar inte kolla om så är fallet. Och även om jag skulle ha gjort det så förtjänar den en länk till.)

Jag är lite förväntansfull just nu, eftersom ryktena i blåvittkretsarna säger att Mikael Antonsson är nära att skriva på för oss. Fast det är inte klart än, så än så länge är det bara till att vänta och hoppas.

Jag måste bara slänga med en länk till den här namninsamlingen. Alla heter Glenn i Göteborg!

Flera av mina kära läsare är kanske okunniga kring namninsamlingarnas roll inom fotbollen. Sedan några är är det populärt med insamlingar för att försöka övertyga spelare att välja rätt klubb, även om de kanske inte alltid är så framgångsrika. Exempelvis valde Jesper Blomqvist Djurgården trots flera tusen blåvita underskrifter, vilket har fått en del att tvivla på deras effekt. Sedan dess har det nog funnits fler oseriösa namninsamlingar än seriösa. Fast de seriösa finns kvar, här är en för att få hem just Mikael Antonsson.

Eller så kan man skriva på namninsamlingen för att stoppa namninsamlingar.


För övrigt blev det inget av låten jag nämnde för några dagar sedan. Den var för dålig. I stället har jag en ny, riktigt smörig, på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela