Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

NEEEJ!!!

Publicerad 2006-02-21 13:31:49 i Sport

Tredje raka spurtförlusten i OS, skidskyttarna var så nära att ta en bronsmedalj. En fot efter Frankrike eftersom Bergman höll på att ramla metern innan mål. Annars hade vi tagit ett överraskande brons, som hade varit så kul. Det här var nästan lika jobbigt som damernas längdstafett, det känns som att flytet i början av OS har försvunnit. Jag vill absolut inte ha fler fjärdeplatser nu, i morgon är det dags för medaljer i längdsprinten!

Som det känns just nu har både längddamerna occh skidskyttarna chansen att ta sig in på den här listan, men det krävs lite mer eftertanke innan jag kan bestämma mig hur tungt det egentligen är.




Uppdatering:


För en månad sedan gissade jag hur Sveriges U21-trupp mot Irland skulle se ut, och nu har den kommit. 15 av 20 spelare fick jag rätt på, vilket är lite mindre än jag hoppats. Till mitt försvar får jag säga att Tommy Söderberg ställer över några som han är säker på, till dem hör säkert Petter Andersson och antagligen även Stefan Batan och Björn Runström, möjligen också Joakim Sjöhage.

Min enda rena miss var på målvaktsidan där HBK:s Sahlman tog platsen före Helsingborgs Berglund, och på den platsen var jag väldigt osäker. Ingen av dem har ju spelat i allsvenskan, om man bortser från Sahlmans 3 minuters inhopp som anfallare(!) förra säsongen. Undrar om det var dem som avgjorde i uttagningen?

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-02-21 15:28:53

Ja, visst känns det som att det är en väldig massa fjärde- coh femteplatser. Satt också och hoppade i soffan och hejade fram honom... det var ju så nära. Men de var grymma iaf =)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-22 14:17:25

Grymt med guld och brons idag! Nu kan vi kanske till och med ta Norge i medaljligan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela