Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

The other night I tripped a nice continental drift divide. Mount St. Edelite. Leonard Bernstein.

Publicerad 2006-08-11 21:15:53 i Allmänt

Till att börja med. Jag har ju några låtar på min profil på myspace, men jag börjar tröttna på den sidan. Ligger ofta nere, mycket reklam och för tillfället går det inte att ladda upp låtar. Finns någon annan sida som erbjuder ungefär samma sak, men som fungerar hyggligt? Har du något tips på en sida där det går att lägg upp låtar för andra att lyssna på, så skriv gärna det i kommentarerna.

Som antydes i stycket ovan har jag en ny färdiginspelad låt, den här. Själva inspelningen blev sådär, låten byter (oavsiktligt) tempo efter någon minut. Klick-track är en bra grej, jag ska nog använda det i fortsättningen.


Lite EM-kommentarer. Efter allt uppsnack och alla förhandsspekulationer känns själva tävlingarna nästan som ett antiklimax. Inte för att det har gått dåligt, vi har väl fått en ganska normal utdelning. Men för att det inte blivit någon succé. Roligast har helt klart Kallurs guld och Wissmans silver varit. När det gäller Susanna kan det kanske vara kul att nämna att tiden bara är en hundradel efter Ludmilas segertid i OS -96. Hon vann alltså på en klart respektabel segertid. Bra gjort!

I morgon hoppas jag mycket på Christian Olsson. Ett guld där skulle kännas stort, och välförtjänt. Jag tycker nog att Christian har hamnat lite väl mycket i bakgrunden bakom Klüft, Bergqvist och Holm. Som tur är verkar han vara i klart bättre form än konkurrenterna, så jag tror att det kommer att gå bra. Och när misslyckades han senast?

Jag tycker bra mycket mer synd om Mohamed och Thörnblad för att de missade medalj än vad jag gör för Holms och Kajsa som "bara" tog brons. De två sistnämnda har ju redan en hel del framgångar, i större sammanhang än EM dessutom.





Uppdatering så här mitt i natten: Jag lyckades just få upp låten, så vill man lyssna kan göra det här. (Det här innebär väl också att mitt behov av en annan sajt att lägga upp musiken på har minskat lite.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela