Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

En lång dags färd mot natt

Publicerad 2006-08-10 00:11:27 i Kursivt

Jag tror att du lever i en dröm
så vacker att den måste vara sann
stannat upp i ett klart bättre liv
där du får den kärlek du är värd

Jag vill inte döda din dröm
om stabil tvåsamhet
om någon att få somna hos
att anpassa sig till


Men sov du hur du vill
du är själv i din säng


Du har jagat resor till lägsta pris
bokat en plats i din sista minut
under några timmar bland främlingar
har du sneglat blygt på hon mittemot

I fönstret ser du tågen rusa förbi
sena till nästa station
på dess perronger har du stått och
väntat på att kliva in


Så sätt dig lugnt i sätet
det blir en lång resa hem




Äntligen är min första skiva klar. Eller ja, det finns ett par invändningar till det påståendet. Den första är att låten ovan (och därmed skivan) inte är färdiginspelad, sången är inte klar än. Jag är lite osäker på melodin, och på hur jag ska få in orden rätt.  Texten kan mycket väl komma att ändras. Den andra invändningen är att det är tveksamt att prata om en skiva när det bara rör sig om egenhändigt gjorda inspelningar av dålig kvalitet. Knappt demo-värdiga faktiskt.

Men jag har ändå bestämt att min skiva (finns det något annat ord?) ska bli klar nu. Namn, låtval och låtordning är bestämt och jag har börjat på att fundera på omslag. Naturligtvis kan vän av ordning fråga sig varför jag lägger ner jobb på något som knappt finns, men det känns, konstigt nog, viktigt att få färdigt just sådant som omslag och låtordning. Så därför gör jag det. På något sätt känns det som att jag har gjort en hel skiva då.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-08-10 10:33:50

klart det är en skiva :) vad annars? för övrigt så är tågen alltid sena ja. dumma sj :) (kanske inte riktigt var det du menade... menmen) :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-08-10 15:00:05

Jag är fundersam på om tågmetaforen är så bra, men den fick vara kvar. (Några rader bytte jag dock ut.)

För övrigt verkar skivan bli nästan exakt 47 minuter!

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-08-11 13:43:53

En skiva på 47 minuter är ju extremt bra! Är 47-låten med också? Grattis till skivan!!!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-08-11 18:57:11

Nej, 47-låten är inte med. Skivan är aningen mer seriös än så:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela