Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

BK Häcken?

Publicerad 2006-04-20 23:02:46 i Sport

Det verkar som att någon eller några i Häckens ledning har drabbats av storhetsvansinne. För någon dag sedan förkunnade de Hisingens självständighet, och nu har de lagt ut den nya nationens nationalsång på nätet. Jag tar mig friheten att kopiera in texten här:


O Hisingen, O Hisingen

O Hisingen. O Hisingen. Där bryter vi vårt bröd,
Vår vackra ö. Mitt stolta hem. Tills dagen jag är död.
Allt levande som lever här. I källarhål och loft
Vi samlas på vår Rambergsvall, beströdd med stjärnors stoft.

O Hisingen. O Hisingen. Vår ålderstigna mor.
Som fostrat alla Hisingar till syster eller bror.
Det gula är vår sol minsann. Det svarta är vårt land.
Bron, en navelsträng av stål, kopplad till vår strand.

O Hisingen. O Hisingen. Vid Oceanens kant.
Här trivs vi bra. Här mår vi gött, i hjärtat, det är sant!
Ett gul-svartfärgat paradis. Från berg till dalens mull.
Du trygga bas. Du flotta fort. För Getingar av gull.

Text och musik: Per-Erik Winberg och Fredrik Ganslandt


Jag hoppas att det hela är ett skämt, annars är det nog den värsta pekoralen på ett bra tag!




Avslutningsvis så skickar jag med en länk för att visa att det inte bara är jag som insett Niclas Alexanderssons storhet!

Kommentarer

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-04-20 23:16:33

fast om man ska tro GT (varför man nu skulle det) så fast det länge med en rad som gick

"O Hisingen, O Hisingen. Du är vår åldriga mor, ur Häcken värpte du ett ägg där hela skapelsen bor."

men den togs tyvärr bort i den slutgiltiga versionen.
Synd, för den var sanslöst rolig:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela