Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

What can I say? I'm not ok, I wish I was

Publicerad 2009-07-26 21:32:25 i Allmänt

Jag vet inte om jag borde skriva det här inlägget, egentligen. Jag vill inte ha en gnällig blogg.

Vad är det som har hänt? För ett halvår var söndagskvällarna inget problem. Inte så att jag var glad för att helgen var över, men det kändes ändå helt okej. Nu är det söndagskvällsångest varenda vecka. Jag mår inte jättedåligt, det är inte det, men jobbet är inte roligt längre. Det är kanske så de flesta har det, men jag vande mig vid att det inte var så för mig. Mina arbetsuppgifter är ändå rätt likartade nu som då, skillnaden är att det nuvarande projektet inte går bra. Alls. Vi har spräckt den ursprungliga tidplanen ordentligt, och jag tror knappast att vi kommer att fixa den modifierade heller. Inte om det vi gör ska bli någorlunda anständigt bra i alla fall.

Det är nog två olika saker som är jobbiga egentligen. Dels att min chef knappt pratar med mig längre. Från att tidigare varit inne titt som tätt och undrat hur det går, och gett en del beröm, så är det nu länge sedan chefen satte sin fot på mitt kontor. När det var dags att beordra övertid så kom det bara ett mejl till projektgruppen om det, där övertiden motiverades med att "vissa" inte hade jobbat mycket nog. Det höjde verkligen stämningen.

Det andra som stör är att deadlinen är en skrivbordsprodukt. Det finns inga praktiska konsekvenser av att missa den, det är inte så att någon annan verksamhet skulle drabbas av något merarbete eller någon ekonomisk förlust. Vi ska bli färdiga i tid eftersom kunden kräver att vi ska bli färdig i tid. Det står i kontraktet och då är det så. Det här är inget som jag bara misstänker, en av kundens merarbetare "försa" sig i veckan. Det hade känts lättare att spendera vackra sommarkvällar på kontoret om det man gör hade betytt lite mer.

Jag hoppas att jag inte låter för gnällig, i en lågkonjunktur som denna så ska man vara glad som har ett jobb. Men det är svårt att inte sakna tiden då det var roligt att gå till jobbet.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-07-27 10:17:02

ja, det förstår jag verkligen! tyder tyvärr på dåligt ledarskap att chefen inte klarar av att hålla humöret och stämningen uppe även då det går sämre. hoppas det vänder snrat!

Postat av: smäm

Publicerad 2009-07-27 23:34:38

hoppas verkligen det vänder snart. avskyr sondagsangest!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela