Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

The words of the prophets are written on the subway walls

Publicerad 2009-01-06 18:25:13 i Allmänt

2009. Hur gick det till?

I morgon är det dags att gå till jobbet igen, men jag är inte direkt sugen. Vanligtvis är det inget problem, men efter mer än två veckors ledighet så bär det emot. De första dagarna kommer att vara sega, det här med att samla krafter är en myt. Under semestern i somras så lästa jag någon artikel om att man är som tröttast precis efter en längre ledighet, omställningen kostar kraft. Men man tjänar nog på ledigheten i längden, så jag tänker inte strunta i semestern.

Svårast blir nog att komma upp i morgon bitti, att vända på dygnet är skönt men ack så opraktiskt.

Ett år fram till nästa tour de ski, det är också tungt. Framför allt den sista stigningen är makalöst bra teve, men hela konceptet är bra. (Men lite ändringar i programmet skulle inte skada, naturligtvis borde det vara en sprint i varje stil, och en av de "längre" sträckorna borde vara i fristil. Och prologen skulle man kunna ta bort, kvar skulle det då vara ett program bestående av sprint, intervallstart, jaktstart, sprint, masstart och slutklättringen. Det räcker så.) Tur att det kommer ett VM snart. Synd bara att Kuitinen vann, det tog bort en hel del av glädjen.

Min kamerabojkott fortsätter, utan att jag riktigt vet varför. Jag tog några bilder ett par dagar innan julen, men efter det blev kameran bara liggande. Inte ens på julafton fick den komma fram, fast kan ha berott på att det var jag som var tomte. (Man måste ju ta bilder på tomten.) Ett barn lyckades jag skrämma när jag var tomte, men hon fick nog inga bestående men så allt gick ändå hyfsat bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela