Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Och jag tänkte att du kunde stå där i solen

Publicerad 2009-12-19 21:56:53 i Allmänt

Jag hade tänkt skriva om jobbet. Om förseningar, övertid, sura chefer, meningslösheten och att plötsligt börja gråta utan anledning, men nej. På något sätt har jag lyckats få två veckor ledigt nu över julen, och dem ska jobbet inte få förstöra.

Mitt fotoprojekt (se de fyra sista bilderna här) har fortsatt under året. Nu har jag bilder från 13 olika dagar, tagna från (ungefär) samma ställe. I april, när jag har ett helt år, så ska jag lägga ut dem allihopa här på bloggen.

Med tanke på all snö som har kommit så var jag iväg idag och tog en ny bild. Jag fick pulsa ett bra tag och jag tappade kameran i snön, men det gick bra. Jag fick min bild.



Inte så soligt tyvärr, men snöigt som så det räcker och blir över. Jag tog en bild förra veckan också, men den är lite problematisk. Inte så att den är dålig, men den känns inte direkt som december. Jag hade lite av samma problem i november också, det ser alldeles för grönt och trevligt ut. Kunde lika gärna varit vår. Hur som helst, här är förra veckans bild, nu när jag ändå är igång.



Och så har en av mina orkidéer den goda smaken att blomma om. Det är också värt en bild.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-12-20 21:30:52

ser verkligen vårigt ut! inte den översta bilden dock. den är rätt vintrig ändå får man väl påstå :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2009-12-21 09:18:16

Man kan se på skuggorna och kontrasten att solen står lågt, men annars så är det inte så mycket december över den andra bilden.



Just nu är det nästan för mycket snö här (3 dm?), jag vet inte hur mycket tid jag har ägnat åt att borsta fram bilen. Men jag ska inte klaga, det är trevligt med lite snö.

Postat av: stina

Publicerad 2009-12-21 10:45:16

jag skulle gärna ta en dm till. vi har bara så att det precis täcker marken. fullt med frost dock såhär i det fuktigaste landskapet. fint! hoppas vi kan ses nåt runt julhelgerna för övrigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela