Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Och där kan tankarna få tänka som dom vill

Publicerad 2009-08-08 23:40:45 i Allmänt

I kväll är en sådan kväll då tiden har hunnit ifatt, för att travestera från Winnerbäck. Jag tar in allt det jag läser, jag skummar inte som jag så ofta annars gör. Jag klarar att sitta vid datorn utan att lyssna på musik, när jag väl sätter på någon låt så lyssnar jag verkligen på den. Tankarna går snabbt nog för ta in allt, men inte så snabbt så att de börjar spreta och försvinna iväg. Helst av allt skulle jag egentligen vilja spela gitarr, för nu skulle jag nog kunna uttrycka mina känslor. Men mina grannar förtjänar lite respekt. Och tystnad.

Jag vet inte om jag lyckades besriva känslan, så jag försöker lite till.

Jag är inte stressad och jag är inte uttråkad. Möjligen känner jag mig lite trött, men det beror nog bara på att jag verkligen är trött. Och då är det säkert både bra och hälsosamt att även känna det. En del av mig vill gå och sova, men det hade varit synd att inte ta till vara på det här tillståndet. Att missa chansen att tänka färdigt tankarna, att känna efter vad jag innerst inne känner.

Kanske blir det här inlägget lite rörigt, men jag vill inte spendera för mycket tid med att planera och korrigera. Inte i kväll.

Varför just ikväll? En rejäl promenad (15 km?) i eftermiddags var nog nyttig, och så var eternal sunshine on the spotless mind bättre än jag trodde att den skulle vara. (Varför har jag väntat så länge med att se den?) Jag har allt som oftast har svårt att koncentrera mig två timmar i sträck (minus reklampauserna då) på något, känns det som. Men filmen var så bra att det inte var något problem.

Annars så gillar jag inte vad jobbet gör med mig. Jag har varit surare än vad jag brukar, stört mig på att kollegor gör fel. Som om inte jag gör det. Dessutom har de ju försökt att göra saker bättre, det är inte så att de är ute efter att sabotera. Men mitt sura, jobbtrötta jag har ändå suttit och svurit i tystnad. Jag tycker inte om vad övertiden och pressen (som kanske inte är så stor egentligen, men jag känner av den i alla fall) gör med mig. Jag vill ju inte vara en gnällgubbe.

Som tur är så ha avslutningen på veckan varit bra i projektet, vi har gjort ett antal framsteg. Det är möjligt att snart känns lika hopplöst igen, vi har fortfarande en uppförsbacke framför oss, men för tillfället så känns det som att den planar ut. Lite överraskande beröm (eller vad vi ska kalla det) från kundernas kunder (de som slutligen betalar) hjälpte säkert också till.

Och genast så är jag gladare och livet lättare. Jag vill påverkas så mycket av mitt jobb.

I morgon ska jag ut och fotografera, om vädret tillåter. Det är också ett sätt att komma i balans. Lite blåklockar tänkte jag fota, bland annat. Jag ska bara posta det här och få en god natts sömn först.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-08-09 11:20:39

just det där tillståndet är winnerbäck faktiskt väldigt bra på att fånga.



eternal sunshine är en mycket bra film. vilken tur du haft så haft den kvar ända tills igår då :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela