Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I dreamed that God would be forgiving

Publicerad 2009-04-26 21:24:57 i Allmänt

Jag fick ett husdjur igår. Jag öppnade balkongdörren för att få in lite vårluft i lägenheten, och fick en fluga som bonus. Det finns mängder av bra saker på sommaren, men insekter hör inte dit. Min fluga var dessutom riktigt efterhängsen, vart jag än gick så följde han (hon?) efter. Som en hängiven hund ungefär. Den lyckades till och med väcka mig ett par gånger i natt. (Det var nog det som fick mig att skriva det här stycket.) Att behöva vakna klockan sex på morgonen (på en söndag!) och höra ett surrande precis jämte örat.

Annars så känns det här med sommarvärme rätt så lyckat faktiskt. Några ordentliga promenader har det blivit, och på en av dem så fick kameran följa med.















Om ni undrar varför jag håller på och lägger upp en massa blombilder så beror det på att det, kanske lite överraskande, är ganska roligt att gå tillbaka till gamla bilder. Även om det mest är blommor så säger ändå bilderna lite om var livet jag befann mig, vad jag tänkte och kände och så.

Dessutom så skymtar några av "mina" platser och stigar förbi. Jag vet inte om det är något allmänmänskligt men jag behöver ett antal platser, inom gångavstånd från bostaden, att besöka lite då och då. Några platser som jag känner till väl, där jag känner igen mig. Ett revir kanske. (Oproportionerligt många är höjder/utsiktsplatser.) Så när jag ser några av bilderna ovan så är de knutna till specifika platser för mig.

Kommentarer

Postat av: smäm

Publicerad 2009-04-28 10:55:22

jag tror din fluga var en hon :D

Postat av: stina

Publicerad 2009-04-30 16:33:26

a she-fly. fina bilder som vanligt. och ja, det är trevligt att ha sina platser. det är också trevligt att vända på promenadrundan. helt plötsligt ser man massa nytt fast ändå bekant :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2009-05-01 19:16:32

Ja, flugan var säkert en hon:)



Angående promenaderna så brukar jag försöka att byta håll ibland, det piggar upp lite.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela