Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Ljuset från din bil skär hål i vinterväggen

Publicerad 2008-10-31 21:27:44 i Allmänt

Jag var alltså och såg Tomas Andersson Wij i lördags. När det gäller TAW så tycker jag nog att de två senaste skivorna har varit lite sämre, och så kändes det också på konserten. Det var låtarna från de äldre skivorna som fungerade bäst. Men jag fick i alla fall höra några av mina favoriter. Dessutom så var sättningen (gitarr & piano) klart lyckad. Jag gillade alltså konserten, om ni vill veta mer om den så finns det en recension här. Själv vill jag bara tillägga att hundra personer är en ganska perfekt publik, intimiteten gör så mycket. Så jag satt där och kände att så här borde musik alltid upplevas.

Så mörkt det börjar bli. Det här med vintertid är ingen höjdare, jag hade föredragit sommartid året om. Det är så mörkt på kvällarna att jag egentigen skule vilja ta fram adventsljusstakarna redan nu, men lite till måste jag nog hålla mig. Förra året kom de upp i mitten av november, och så kan det nog bli i år igen. Jag vet, man får inte, men det är så mörkt...

Det blir inget blåvitt sm-guld i år. Det har väl känts så ett tag, men nu är det definitivt. Jag har ändå svårt att vara sur, en tredjeplats (fjärde?) måste anses som godkänt. Dessutom var matchen mot Elfsborg i söndags så bra genomförd. För första gången testade jag att se en match streamad på nätet, och jag valde rätt match för det. Jag kan inte komma ihåg att jag har sett blåvitt spela bättre. De har de ju naturligtvis gjort, exempelvis i segrarna mot Manchester United, Barcelona och Milan på 90-talet, men de matcherna såg jag inte. För jag var en sådan stackare som växte upp utan trean. Men Elfsborgsmatchen var nästan perfekt genomförd, och vilka mål sedan!

Veckans bild är från bruksvallarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela