Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Två ögonpar i tomhet från september till advent

Publicerad 2008-11-16 15:31:44 i Allmänt

Jag vet inte vad som är värst, att bo i en stad utan skivaffär eller i en stad med bara en, usel, affär. Fram till för någon månad var Åhlens den affär som hade flest skivor, men jag vägrar att kalla det som de har för skivaffär. Numera så har dock skivlagret öppnat, men utbudet där är nästan lika dåligt. Där saknas artister som Sigur Rós, Ryan Adams och Marit Bergman, och då kan ni ju gissa vilka chanserna är att hitta exempelvis Jimmy eat world eller Mogwai. Det är till och med så illa att de inte har någon endaste Beatlesskiva! Kan det finnas någon annan "skivaffär" i världen som helt skippar beatles?

Så jag tror faktiskt att det hade varit bättre om det inte hade funnits någon skivaffär alls, då hade man inte fått upp hoppet. Och med tanke på det nuvarande utbudet så borde det inte dröja så länge innan affären är borta. Det är ingen större trängel där inne.

Men det är lite synd, för en botanisera i en välsorterad skivaffär är en av mina favoritsysslesättningar. När jag ska shoppa mig lycklig så är det chocklad och skivor som gäller, och känslan när man köper över nätet är sämre.

I helgen har jag följt längdåkarnas säsongspremiär över nätet, och det är en åkare som verkligen sticker ut. Kort och gott, lägg namnet Lisa Larsen på minnet. Hon har två år kvar som junior, och har åkt i juniorklassen i helgen. Men eftersom junisarna åkte samma bana som seniorerna, och direkt efter, så bör tiderna vara fullt jämförbara. Så klicka på länkarna och dra era egna slutsatser. (D21 söndag, D19-20 söndag). (I det klassiska loppet i lördags var hon fjärde bästa svenska, så det var ingen slump.) Det hade varit kul att få se henne i Gällivare nästa vecka.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-16 19:29:26

det är tragiskt faktiskt det där med skivaffärer. jag har ändå lärt mig att gilla att köpa skivor på nätet litegranna. fast det är verkligen inte samma sak.

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-11-17 20:36:33

haha. vilken usel affär!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela