Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Am I retarded or am I just overjoyed?

Publicerad 2008-05-17 20:40:08 i Allmänt

Då var jag ute igen, ja till och med hemma i lägenheten. Än så länge har jag bara sölat bort helgen, och det är nog risk för att det fortsätter så. Men jag slipper Moria nästa vecka, så jag kommer att ha en massa fritid på kvällarna. Det ser jag helt klart fram emot.

Jobbet i veckan gick bra, jag fick en hel del gjort och en hel del beröm. Känns, kort och gott, bra. Jag hade en hyrbil nu den senaste vändan, en golf, och man inser att man har en liten bil när en golf känns stor och nästan otymplig att parkera. Å andra sidan så kändes motorn i min bil klen igår när jag var ute en kort sväng. Men så har den väl ungefär hälften så många hästar också.

En finess som jag inte begriper mig på hos golfen var att den låste sig när man passerade 20 km/h. Okej att man kan vilja att bilen låser sig vid rödljus om man bor i Johannesburg eller så, men varför vill man sitta i en låst bil när man väl kör? Jag är inte så säker på att det tjusiga elektriska låssystemet fungerar så bra efter en krasch, så risken är väl överhängande att man inte kommer ut då. Och det verkar ju korkat.

En sak som var bra var farthållaren, och en sak som var dålig var att jag upptäckte den när det bara var tio mil kvar att köra, av veckans nästan hundra. Väl gömd ute på kanten av en liten spak som satt dold bakom ratten fanns den, men visst, hade jag letat så.

EM-truppen ser väl bra ut.

Bara tre avsnitt kvar av The Wire, och även om denna säsongen har varit svagare än den förra så ser jag verkligen fram emot dem. Kritiken mot den här säsongen, hittills, är att det är lite för mycket skjutande och lite för lite socialrealism. Det vill säga, den har blivit mer som vanliga serier. Förra säsongen så låg fokus främst på skolorna, och då blev det automatiskt lite mindre skjutande. Fast storyn den här säsongen är fantastisk, så osannolik att den nästan måste vara sann. Det ska bli spännande att se hur det ska sluta, för det är verkligen vidöppet fortfarande.

Lite bilder som avslutning.







Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-18 20:34:44

grymt snygga bilder!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-05-18 21:29:55

Tack, jag är rätt nöjd själv:)

Postat av: hannie

Publicerad 2008-05-21 17:15:46

jag tycker att ishizaki skulle ha fått chansen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela