Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Have I missed the big reveal?

Publicerad 2008-03-01 14:01:42 i Allmänt

Nu har även jag gett upp. Efter ungefär ett halvårs motstånd så har jag skaffat mig ett konto på facebook. Om ni undrar vad jag har haft emot sidan så är det egentligen inte så mycket, jag har bara tyckt att det har räckt med blogg, flickr och myspacekonto vid sidan av icq. Men när jag för någon vecka sedan lyckades gissa rätt lösenord till mitt icq-konto så upptäckte jag att det bara var en av mina kontakter som var online, för några år sedan var det väl mellan 10 och 20 på en vanlig kväll. Så det var bara att acceptera att icq är ute, och ansluta sig till den senaste flugan. (Om det nu inte är så att facebook redan är på väg nedåt, det går så snabbt numera.)

I lördags kväll kände jag mig bra dum. Jag var på väg hemåt efter en lång promenad när jag märkte att min mobil inte låg i fickan där den brukar. Jag tänkte att jag hade lämnat den hemma, men där fanns den inte heller. Efter en hel massa letande så var det bara till att acceptera att jag hade tappat den under promenaden. Eftersom det var mörkt ute fick jag vänta med letandet till dagen efter, men det hjälpte inte det heller. Så det var bara till att ringa till comviq och tigga till mig ett nytt simkort. Till slut gick det, så jag har kvar mitt nummer, om än en ny telefon. Tyvärr försvann alla kontakter och gamla sms, vilket känns bra surt. Värre än att min gamla telefon är borta. Även bilderna från USA är borta.

Det finns en nygammal låt med det preliminära namnet cox orangemin myspacesida för den som vill lyssna. Ny eftersom inspelningen gjordes i veckan, gammal eftersom låten skrevs för några år sedan. Tyvärr var jag inte noggrann nog i gitarrspelet, det är lite ostabilt, så egentligen borde jag spela in den igen. Får se om det blir så småningom.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-02 18:12:17

illa med telefonen. du får ta en dag på hitta.se och försöka minnas vilka du hade som kontakter...

som sagt, mest synd på bilderna dock.

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-03-03 09:16:34

vilken fantastiskt skön låt. icq äger fortfarande (det är 3 pers online på min lista).

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-03 09:44:29

nu har även jag lyssnat på cox orange. mycket vackert. vad spelar du in med? blir verkligen helt okej inspelningar!

och när jag skulle logga in på icq senast var jag tvungen att uppdatera till en ny version för att ens få logga in.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-03-03 10:13:19

Tack!

Jag spelar in med ett program som heter audacity. Gratis är det, och det fungerar utmärkt för en amatör som mig. (Och nog även för hyfsat proffsiga inspelningar, misstänker jag.)

Annars så kopplar jag bara in gitarren eller pianot rakt in i datorn (mikrofoningången eller line-in ingången) och spelar in. Tyvärr blev det en aning brusigt den här gången, speciellt pianot. Jag tror faktiskt att det är mitt piano som ger ifrån sig en del brus, men det är möjlgt att även min dator bidrar med lite. Men hade jag jobbat mer med att hitta rätt inställningar på utvolymen från pianot och inspelningsvolymen i datorn så kunde jag nog ha fått till det lite bättre.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-03-03 15:21:18

Nu ringde det från polisens hitteavdelning, de hade hittat min mobil! Så nu ha jag två, men framför allt så kan jag förhoppningsvis komma åt bilder och nummer!

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-03 16:33:22

kul med vänliga människor som faktiskt lämnar in upphittade saker istället för att sno!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-03-03 16:43:13

Japp. Möjligen kan faktumet att både telefonen och simkortet är låsta ha spelat in, men snällt är det ändå:)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-03-03 19:44:14

stina: audacity har du oxå spelat in i... ;) 47! lyssna här och nu.

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-04 09:32:40

smäm: ja jag hade för mig att det var det programmet :)

spam i matsolas blogg.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-03-04 12:25:39

Allt spam är okej, nästan i alla fall. Fler kommentrer får ju mig (eller i alla fall min blogg) att verka mer populär!

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-03-06 15:46:58

Vilken låt! Vackert! Grymt bra!

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-03-06 15:50:41

Vilken låt! Vacker! Grymt bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela