Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Men allt jag vill ha är en TV-tablå för ikväll

Publicerad 2008-06-06 15:26:41 i Allmänt

Ni har kanske redan hört den, det är ett par månader sedan den släpptes, men missa inte Tomas Andersson Wijs svenska tolkning av Andreas Mattsons Summer of Speed. Den heter sommar på speed och finns här, om ni även vill höra originalet så finns det här. En utmärkt låt, och med så många bra rader att jag har rubriker i flera månader framöver.

Det här med mina rubriker ja. Tanken var att det skulle vara lösryckta rader utan samband till texten, som i det här inlägget, men allt som oftast (som i det förra inlägget till exempel) så syftar det på något av det jag har skrivit. Det är alltså inte tanken, och jag ber om ursäkt för det. Det är illa nog att rycka ut rader ur sitt sammanhang, men att dessutom ge dem en egen, trivialare, mening är nog ännu värre. Förlåt!

Vilken landslagsspelare är du på jobbet? Den kanske bästa fotbollsbloggen, tre hörnor straff, har en kul genomgång av spelarna. Jag hoppas (och tror) att jag har passerat Wiland-stadiet, men sedan finns det flera som kan passa. Jag är nog lite Micke Nilsson, lite Anders Svensson men mest är jag nog Sebastian Larsson. Nu i alla fall. Vem är ni?

Har ni förresten tänk på att Andreas Granqvist är med i EM-truppen? Jag hade helt glömt det. Tänk vad mycket det skrevs om vem som skulle bli fjärde mittback inför uttagningen, nu känns det som att det kvittar helt. Undrar förresten om någon skulle märka om han bara stack hem? Media skulle säkert missa det, men man får väl ändå hoppas att lagkamraterna hade märkt det.

Det hade varit lite kul att se reaktionerna i media om Lagerbäck hade valt att spela med Daniel Andersson i premiären. Det är nog faktiskt inte omöjligt, för Lagerbäck pratade mycket om obalans på mittfältet efter matchen mot Ukraina och om bortslagna bollar i fel lägen. Jag hoppas nog ändå på Anders och Kim i premiären, mest för att det är den kombination som har klart störst potential. Det är möjligt att den inte funkar, men för att Sverige ska ha en möjlighet att nå kvartsfinal den här gången så krävs det nog att några chansningar går hem.

I nästa vecka ska jag in i berget igen, så jag kommer nog att missa en del tidiga matcher. Surt, men jag får trösta mig med flexen och traktamentet. Alltid något, och Greklandsmatchen är i alla fall inte i fara.

Kommentarer

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-06-10 16:14:10

Det verkar som att jag hade rätt i analysen av Lagerbäcks mittfältsbalanserande!

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-06-11 11:30:10

Men det gick ju oväntat bra.

Postat av: Bruce Banner

Publicerad 2008-06-12 15:27:20

Oj, kusligt. Du var nog ensam i Sverige om att "sätta" den mittfältspositionen. Imponerande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela