Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And it was all yellow

Publicerad 2008-06-01 21:09:23 i Allmänt

Djävulen är ute efter mig! Ja hifidjävulen alltså, den riktige bor ju i Ås och har nog inte tid med mig. Men hifivarianten är farlig han också. Han hade mig nästan för knappt tio år sedan, och nu har han gjort en ny attack. Förra helgen köpte jag en ny förstärkare, eftersom min gamla börjat brusa. När jag provlyssnade lät den för all del bra, men jag räknade med att det inte skulle bli så stor skillnad när jag väl kombinerade den med mina högtalare. Men fel hade jag. Hela anläggningen låter klart mycket bättre nu!

Och genast kommer begäret efter mer. Tänk hur bra det skulle låta med nya, bättre högtalare! Grannarna har nog en annan åsikt, men vem behöver glada grannar? Problemet med att börja köpa bättre saker är att det alltid finns ännu bättre, och dyrare, prylar. Förra vändan lyckades komma till ro med det jag hade, och jag ska försöka nu igen. Jag ska verkligen.

Fast en ny subwoofer…









Nu ska jag skriva något som jag aldrig trodde jag skulle skriva. Jag är glad att EM går i fyran! (I stället för i trean alltså.) Klart att det hade varit ännu bättre om det hade gått i svt, men vi slipper Bosse Pettersson. Vi slipper Bosse! Visst har fyran mycket störande personal, men det är främst i införsnacket som Wenström, Lundh, Ekwall och Bojan är bottenlöst dåliga. Men det behöver man ju inte se.

I och med att Jens Fjällström kommer att kommentera i fyran så har de faktiskt en kommentatorsuppsättning som är klasser bättre än treans. Det är, som ni nog har förstått, främst Bosse Pettersson som jag stör mig på. För hans ständiga gnäll på att det inte finns en reservplan, för hans obegripliga hyllande av Kim Källström och för att han är så inkonsekvent. Han gnäller på att anfallarna inte får bollarna på fötterna, och han gnäller när mittfältarna/backarna missar passningarna upp mot anfallarna. Har man inte bättre spelare än vad Sverige har så kommer man att missa ett antal uppspel om man försöker att spela svårt.

En expertkommentators uppgift kan rimligen inte vara att bara säga att spelarna ska spela bättre eller slå bättre passningar. Nej, uppgiften måste vara att hitta och poängtera de val som spelarna faktiskt kan göra. Om en försvarare slår en taskig långboll så är frågan snarare vilka alternativ han hade och vad som eventuellt kan göras för att få fler. Sådana som Fjällström och Strömberg brukar vara betydligt bättre på det.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2008-06-02 07:39:33

Jag hyllar inte kim Källström... haha.



Jag har sagt att enda chansen att jag ska kolla på em är att Ljungberg och Källström INTE spelar.



Det får bli mitt försnack till EM... =)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-06-02 08:03:49

Då blir det nog inte många matcher för dig:)



Varför en sådan motvilja till Ljungberg och Källström?

Postat av: hannie

Publicerad 2008-06-02 21:56:03

jag är väldigt glad att det inte går på trean, för då skulle jag inte kunna se nåt om jag var i min lägenhet i malmö. vet du nåt om perlskog? han är nog det mest irriterande ever!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-06-03 08:16:03

Konstigt. Hanna skrev en kommentar här (eller två till och med) som jag kan se när jag loggr in, men den syns inte här. Skumt.



Jag är rädd för att Perlskog kommer att kommentera ja. Tyvärr.

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-06-03 20:34:30

Är han fortfarande kvar i ås?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-06-03 21:12:13

Nu kom kommentarerna!



robodan: Jag vet faktiskt inte, har inte kollat på länge. Men vem vill flytta från Ås?

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-06-04 09:59:04

Det jag frågar mig är vilken roll Jidhe ska ha? Han har knappt gjort mer än Idol sedan han kom till fyran. Det var för övrigt Perlskog so jagade bort jidhe från fyran förra gången.

Postat av: hannie

Publicerad 2008-06-04 21:17:44

jihde ska ju vara programmis för em-magasinet varje dag i sverige.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-06-04 21:24:35

Att Perlskog jagade Jihde till svt är nog det bästa han har gjort:)



Jag har bestämt mig för att i en så stor utsträckning som möjligt skippa alla inför-program och magasin och sånt, och bara se matcherna. (se länktipset förresten, angående det.)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2008-06-04 22:10:55

i wrote a song...

Postat av: Bruce Banner

Publicerad 2008-06-12 15:25:57

Finns inga genvägar till det perfekta ljudet.



Vad gäller Bosse Pettersson är den mannen ett unikum och jag räknar kallt med att han inom kort rekryteras av TV4.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela