Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Lift my hands, my eyes are still, I walk into the sea

Publicerad 2008-07-27 15:26:22 i Allmänt

Då var semestern över. I morgon börjar jobba, och sedan är det femdagarsveckor ända fram tills allhelgona. Jag får se till att ta ta ut lite dagar här och där om det ska gå.

Semestern har spenderats med att först göra ingenting, och att sedan vara i stugan och måla. En halv lada (knappt) och tio fönster och lite annat krafs på huset har det blivit, vilket väl är bra jobbat. Målandet gjorde att jag fick en tydlig bonnabränna, så igår försökte jag åtgärda den genom att ligga på en sandstrand och sola en halv dag. Men det gick sådär, både rygg, ben och mage är röda idag. Även semestern kan vara tuff.

I samband med målningen bytte jag och pappa bil för några dagar, för att vi som var kvar skulle ha en bil med dragkrok att köra skyliften med. När vi bytte tillbaka igår så kommenterade han att min bil ju var som en riktig bil. Undrar vad han hade väntat sig egentligen? En kul bilkommentar till. När jag var på väg till stugan så stannade jag i Ljungby för att handla, och när jag skulle lasta in mina varor så kom det fram en tjej och började fråga mig om bilen. Jag är faktiskt ganska nöjd med att ha en bil som sticker ut, om än bara lite.

Eller så var bilen bara en ursäkt från hennes sida för att få stöta lite på mig, man vet ju aldrig…

Undrar vem av Söder och Bärkroth som når längst, de verkar ha ordentligt med potential båda två.

Jag tog en del bilder nere i stugan, och de kommer nog så småningom. Idag nöjer jag mig med en solnedgång vid Brahehus, tagna under hemresan igår








Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-07-28 14:12:36

snygga bilder och snygg bil. klart hon stötte lite på dig. :)

Postat av: Lina

Publicerad 2008-07-28 21:47:56

Snygga bilder, kan ju inte bli annat när du är vid Gränna ;-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-07-29 10:06:24

stina: Tack! Och ja, jag väljer nog att se det som att hon stötte på mig:) Bevisa motsatsen den som kan!



Lina: sant:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2008-07-29 16:34:33

Väldigt fin solnedgång! Din bil sticker helt klart ut, men nog kan vi komma överens om att hon stötte på dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela