Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

This hurricane, I'm not afraid

Publicerad 2008-02-23 10:43:15 i Allmänt

Nu är det äntligen gjort! I tisdags var jag inne hos Toyota-handlaren här i stan och beställde en bil. Jag har letat sedan i september förra året, så det var väl dags att göra något nu. Jag har velat fram och tillbaka, men till slut blev det en sån här liten pluttbil. Bränslesnål och miljövänlig är den i alla fall, även om den utrymmesmässigt är klart begränsad. Men eftersom jag kommer att vara själv i den allt som oftast så borde inte det vara något större problem.


Jag återkommer när jag har fått bilen.


En annan sak som jag också tagit tag i är mitt förråd. Jag glömde att fråga om var det låg när jag flyttade in, så ett tag gick jag och kollade lite smått efter det. Som tur är så har jag en liten (3-4 kvadratmeter) tvättstuga som jag har kunnat slänga in saker i, men för ett tag sedan passade jag på att fråga var förrådet egentligen fanns. I källaren blev svaret, så jag tog trappan ner men upptäckte att dörren där var låst, och att min nyckel inte passade.


Så i torsdags var jag inne på bokontoret och fråga hur man egentligen tar sig in i förrådet. De visste inte utan fick ringa några samtal, men då kom det i alla fall fram att man måsta ta hissen ner. Jag trodde inte att man kunde det eftersom man var tvungen att ha en nyckel för att få hissen att åka ner under markplan, men det visade sig att lägenhetsnyckeln fungerade i hissen. Väl nere var man tvungen att använda sin tag för att ta sig förbi en låst dörr, men efter det så hittade jag mitt förråd! Tyvärr satt det ett hänglås där, som jag inte har någon nyckel till, så jag kom inte in ändå. Men det närmar sig!


Det blåste ordentligt när jag gick till affären tidigare i dag, men det kändes ändå som vår på något sätt. Jag vet inte om det var fågelsången som gjorde det, men trevligt var det i alla fall. För nu får det gärna bli en lång, varm, grön vår.


Ett par bilder som avslutning, från en soluppgång i veckan.



Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-23 10:56:15

grattis till bilen! ser söt ut. då kan du brumma till linköping lätt som en plätt sen.

intressant att det är så krångligt med förråd. du får väl klippa av det där hänglåset eller så :)

våren är helt klart på g. igår hittade jag tussilago.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2008-02-23 16:57:16

Inte söt. Häftig! :)

Visst blir de smidigare att ta sig till exempelvis Linköping i fortsättningen ja, en dryg timme bara.

Sen ska jag erkänna att jag har förbättrat färgerna en aning på den andra soluppgångsbilden. Den var lite för ljus så jag förmörkade den, och då ökade jag på färgerna en aning också. Jag har lite dåligt samvete för det, så jag tänkte att det var bäst att säga som det är:)

Postat av: Lina

Publicerad 2008-03-08 12:59:39

Grattis till bilen!!!

Det är stort med bil, vår är som en familjemedlem som vi vårdar ömt och lägger en massa pengar på.

Har kört 500 mil per månad vi haft den, vilket jag tycker är mycket, men men.

Du får visa hur den ser ut när du får hem honom eller henne =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela