Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

But I know I'm on a losing streak, 'cause I passed down my old street

Publicerad 2007-03-09 12:32:22 i Allmänt

Det sägs att ett av tecknen på att man börjar bli gammal är att man tröttnar på att köra bil, och om det är sant så börjar jag nog bli gammal. För fy vad tråkigt det var i går och i onsdags. Nu kan det kanske bero på att jag körde 78 mil på två dagar, och största delen var på seg motorväg. Men urtråkigt var det hur som helst. I början körde jag lydigt och fint, men efter ett par timmars malande så gick det inte riktigt. Varje gång jag tittade ner på hastighetsmätaren så hade den flugit upp i 120 km/h. Så då saktade jag in igen och la mig på 110, bara för att 10 sekunder senare märka att jag körde i 120 igen. Om det inte råkade vara nerförsbacke eller många långtradare att köra om, för då var det närmare 130.

Min grundsyn på hastighetsbegränsningar är att de som satt dem antagligen är bättre på att bedöma vägarnas säkerhet än vad jag är, och att de knappast bara har gissat när de satt sina gränser. Så jag försöker att följa dem, även om jag inte alltid lyckas helt. Som på min senaste turné då. Annars måste jag uttrycka min beundran för alla dem som kör mycket i jobbet, jag är absolut inte avundsjuk på dem.


Nu har jag äntligen sett dokumentären där robodan gråter!


Bilen som jag körde mina 78 mil hade ingen cd-spelare, utan jag fick lyssna på gamla kassetter. Vilket framkallade ett och annat gammalt minne. Bland annat lyssnade jag igenom det band med U2-låtar som jag fick av min bror på min 15-årsdag (tror jag att det var). Jag fick Achtung Baby samtidigt, men det var blandbandet jag föll för (då, nu är achtung baby min favoritskiva, alla kategorier). På en del av de andra banden fanns det lite fin gammal 80-talsmusik, som Def Leppard, Extreme och King's X. Det enda problemet är väl tiden hade hunnit ända fram till typ 1995 innan jag lyssnade på dem. Kan jag skylla på att jag var ung och dum?


Finns det mer än ett sätt att tolka uteblivna kommentarer om en hårklippning på?


Jobbig reklam här på blogg.se just nu, jag vill inte ha rörlig reklam!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-03-09 16:00:32

fattar inte det där med hårklippningen tror jag...

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-09 23:43:16

Den meningen tål att funderas på! Möjligen att det finns ett och annat syftningsfel i den, men det gör inget för det är ju inte jag som ska bli svensklärare:) Dessutom tog det ett tag för mig att få ihop den, så den får förbli oförändrad! :)

Postat av: stina

Publicerad 2007-03-10 09:42:40

du har klippt dig men ingen har märkt det? du har klippt någon annan utan att någon märkt det? någon har klippt dig utan att du själv märkt det?

och ja, tolkningsmöjligheterna är oändliga :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-10 11:06:32

Ett av alternativen du nämner stämmer! Vilket avslöjar jag inte, men kanske att något av dem känns lite troligare än de andra? :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-10 13:45:42

Roligast hade det nog varit om någon hade klippt mig men jag inte hade märkt det. Fast det kan ju å andra sidan ha hänt, skrämmande nog! Bara att jag inte har märkt det än. Om det är så det är så får denne person gärna berätta det för mig! :)


Nu blev det här duktigt rörigt, nästan lika illa som reklamen. Men om det är svårt att hänga med i min "logik" så är det bara att strunta i det jag säger, för det är inget viktigt. Den regeln gäller förresten nästan allt jag skriver:)

Postat av: hannie

Publicerad 2007-03-11 15:58:16

det är inte många som brukar märka när jag klipper mig, trots att jag klipper över en decimeter. weird.

king's x rockar ju! hey, vi spelar en cover av dem i emollient.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-03-11 20:01:08

Vilken King's X-låt är det som ni spelar? Risken är iofs rätt så stor att jag inte har hört den, eftersom jag bara känner till ett fåtal King's X-låtar. Men av de jag har hört är tveklöst Prisoner min favorit.

Postat av: hannie

Publicerad 2007-03-11 20:34:02

vi kör "looking for love". perfekt extranummerlåt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela