Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

They've all come to look for America

Publicerad 2007-07-02 23:27:16 i Allmänt

Idag blir det foton, iphone och baseboll, fast i omvänd ordning.

En månad i det förlovade landet, tiden går fort. I helgen bevittnade jag en basebollmatch för första gången i mitt liv när jag såg Baltimore Orioles slå Los Angeles Angels med 6-3. På teve kan baseboll vara ganska segt (en match tar i runda slängar tre timmar) men live var det klart roligare. Inte så att jag kommer att se en massa matcher till, men det är kul att ha varit på en match. En home run fick jag i alla fall se, och lämpligt nog var det hemmalaget som lyckades med det.

Jag var inställd på att publiken skulle ägna sig mer åt att äta fet mat och dricka öl än att kolla på spelet, men så illa tycker jag inte att det var. Skillnaden mot den genomsnittliga åskådaren på en hockeymatch är faktiskt inte så stor, och till den amerikanska publikens försvar får väl sägas att den faktiskt lyckades få igång vågen. Fast det är klart, det var väl egentligen bara vågen och poäng till hemmalaget som orsakade några reaktioner hos publiken. Och möjligen något tveksamt domslut också.

Jag misstänker att hypen kring iphone har nått Sverige, så jag tänkte skryta med att jag har testat en. Och ja, den är precis så lockande som den ser ut på reklamen. (Fast det kanske inte har gjorts någon reklam i Sverige än?) Ja snarast mer lockande. När jag gick in i appleaffären var jag mest bara nyfiken på den, men när jag gick ut ville jag verkligen ha en. Mobiltelefon, internet (riktigt internet) och en ipod i en och samma apparat, med en grym touchscreen dessutom. Det tog några minuter att vänja sig vid operativsystemet och skärmen, men sedan så. 499 dollar för den billigare varianten (4 GB) blir inte mer än 3400 kronor (mycket pengar, men ändå prisvärt), men tyvärr är jag inte säker på om den skulle fungera i Sverige. (Olika frekvenser och svårt att komma åt sim-kortet.) Dessutom köpte jag ju en ny mobil innan jag åkte hit, så jag ska försöka att hålla mig.

Avslutningsvis några bilder som min resekamrat Thomas har tagit. Här är plasthuset som jag bor i, utsikten från balkongen och "utsikten" från vår cubicle.





Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-07-03 15:21:55

Hejhej! Kul å få se lite bilder. Ser typiskt amerikansk ut tycker jag.

Postat av: stina

Publicerad 2007-07-03 15:26:49

jag håller med åsa:) så amerikanskt det kan bli:)
iphone vill man ha ja. det ska ju lanseras en europaversion enligt aftonbladet.. så nån gång i framtiden ska jag nog införskaffa mig en sån:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela