Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Put flowers in the mud baby

Publicerad 2007-01-11 22:54:18 i Allmänt

Idag blir det bilder. Eftersom vädret är urttåkigt så blir det bara inomhusbilder, tyvärr. Fast först en sorglig historia.

En klart irriterande sak hände igår. Jag plockade ner adventsljusstaken från mitt fönster, och för att göra det flyttade jag min gamla orkidé. Men mitt under flytten hände en oförklarlig olycka, och den enda grenen som bar knoppar bröts av. Så helt plötsligt låg det en gren med nästan utslagna knoppar på golvet. I ett tappert försök att rädda det som räddas kunda ställde jag grenen i en vas, och vattnet fick faktiskt en av knopparna att slå ut. Så helt i onödan var inte blommandet, och för att få ut så mycket glädje som möjligt så kommer här tre bilder på den enda utslagna blomman.








Ett arkivfynd, eller snarare två. VM 1990 är det första fotbollsmästerskap som jag riktigt kommer ihåg. Jag var tio år när det spelades och följde det ordentligt. Bland annat genom min farmor, som dels skickade upp en lagbild som hon klippt ut ur en tidning, och dels ett VM-album och tillhörande samlarkort som kom med Hemmets Journal! Jag blev en liten aning nostalgisk när jag hittade dessa gamla klenoder, och jag kan inte motstå frestelsen att lägga ut lite bilder på dem.








Det var nog allt för idag, tror jag.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-01-12 09:12:28

90-talet hade så underbart frisyrmode. :)

synd på blomman men hoppas den kan stå sig i vasen ett tag!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-01-12 18:47:01

Visst hade 90-talet snygga frisyrer, fast frågan är om inte hockeyfrillorna på bilderna egentligen hör hemma på 80-talet, bara att fotbollsspelarna var lite trögtänkta:)

(De var ju inte så modemedvetna på den tiden.)

Postat av: stina

Publicerad 2007-01-13 00:14:36

men 80-talets mode hade sin kulmen tiiiidigt nittiotal:) tydligen är det på väg tillbaka nu är 2007. härligt härligt. hrm.

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-01-13 12:00:35

Jag har en exakt likadan orkidé som blommar just nu. Det är härliga blommor. Man blir väldigt glad av att se dem, synd att den förstördes...

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-01-13 16:36:42

så onödigt när man missar sina blommor. kom hem från england igår och ser att min vita hyasint blommat å dött under tiden jag varit borta. fast hyasinten ska ju bort nu när julen är slut vilket fall som helst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela