Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

It's crazy what you could've had, I need this, I need this

Publicerad 2007-01-20 16:05:24 i Musik

Äntligen snö. En sådär 5-10 cm har det väl kommit idag, trevligt nog. Hoppas att den stannar ett tag nu när den väl är här.


Annars var gårdagen en riktig skitdag. Det kvittade nästan vad jag tog mig för, det blev ändå inget bra. Jag var ute och gick ett par timmar för att ta lite bilder, och tyckte att fotograferandet gick bra. Bara för att sedan komma hem och upptäcka att i princip varenda bild var dålig. Jag tror att jag slängde ungefär 90 % av bilderna direkt, och värst är nog att de sista 10 procenten på sin höjd var medelmåttiga. Det enda bestående resultatet från promenaden är nog att förkylningen kom tillbaka, om än bara i en väldigt mild form.

Jag spelade lite på klarinetten i går, och även det gick dåligt. Låtar som jag klarat tidigare i veckan blev det bara pannkaka av. Slutligen gick gårdagskvällens försök till diktskrivning så dåligt att resultatet inte ens går att lägga ut på den här sidan.


Idag har saker fungerat bättre, som tur är. Inte så att jag har gett mig på några stora projekt, men jag har lyckats ta ut en hyfsad version av Stina Nordenstams Soon after christmas på gitarr. Jag har även återupptäckt R.E.M.-s Country feedback, och kommit fram till att det kan vara en av världens tio bästa låtar. I alla fall liveversionen från Grand Hotel i Stockholm 1998. Att jag återupptäckte Country Feedback beror på att jag förde över delar av just den konserten från mitt slitna videoband till mp3-or på datorn, och då slog det mig igen hur bra den är. Även versionen av Perfect circle är riktigt bra.

Men klarinetten har jag inte vågat röra ännu idag...

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-01-21 00:58:22

åååh, skoj med soon after christmas på gitarr :D jag är förkyld nu å skoja inte man blir kreativ. synd att man inte kan sjunga när man är krasslig.

Postat av: stina

Publicerad 2007-01-21 11:00:59

jag älskar snö.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela