Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Den här stan är som ett pålagt skratt, lika död, lika punktlig och lånad

Publicerad 2007-02-20 17:44:31 i Allmänt

Tänk att det kan vara så svårt att komma på vad man ska skriva om ibland. Som nu, men jag gör ett försök ändå.

Om inte annat kan jag ju berätta att det inte är så vårlikt här söderöver längre. Idag snöar det.

Mina fyra reaskivor kom idag, så ännu har jag inte hunnit lyssna nog för att kunna ge ett ordentligt omdöme. Men så mycket kan jag i alla fall säga som att det låter lovande. För övrigt är det ganska lämpligt för mig med fyra nya skivor på en gång, det minskar risken för att jag ska lyssna för mycket på någon av dem, och därmed lyssna sönder den.


IFK Göteborg har varit på träningsläger på Marbella i en dryg vecka, och blåvittsidansvenskafans har följt det noga. Matchrapporter, spelarbetyg, bildspecialer, en ordentlig blogg och mängder av intervjuer. Väldigt trevligt tycker jag, men kanske även lite konstigt att träningarna i Spanien är lättare för mig att följa och få en uppfattning om än de i Göteborg. Två träningsmatcher blev det på lägret, en oavgjord och en seger. Och efter den senare så har mina förhoppningar inför säsongen återigen höjts. Det kan kanske bli bra ändå, speciellt som majoriteten av spelarna i startelvan var födda 1985 eller senare. (Fast å andra sida väger kanske Bengan upp det med sina 41 år.)


Lite youtubelänkar kanske? Den här var ganska rolig, eller passar Fuglesangs uppskjutning bättre? Eller varför inte Robyns pianoversion av Be mine?

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-02-20 20:28:46

snyggt med akustisk robyn. fast jag gillar ändå originalversionen bättre av just be mine :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-02-20 23:08:42

Jag håller nog med om att orginalversionen är bättre, men den har man ju hört så mycket:)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-02-21 09:49:47

skrivtorka verkar vara ett vanligt syndrom nu i slutet på februari. hörde roligaste kommentaren i går. en tjej på t-banan i sthlm. det var skitmycket folk och massa strul. alla tåg var sena och tjejen säger: "ååhh... så typiskt. detta är verkligen stockholmssyndromet". Jag typ? kidnappad?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-02-21 11:54:41

Haha, vilken kommentar! Eller syftade hon möjligen på att ni ändå gillar SL (eller connex eller vilka det är som kör) trots de ständiga förseningarna? :)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-02-21 14:34:25

hehe, hon var nog sur och ogillade SL =)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-02-21 15:28:58

Har du tipsat om samtalet på tjuvlyssnat.se? Jag tycker nog att det platsar där:)

Postat av: SMÄM

Publicerad 2007-02-21 16:25:33

Haha, nej det har jag inte :D får göra det.

Postat av: stina

Publicerad 2007-02-22 09:45:35

jaaa, tipsa tjuvlyssnat!

Postat av: hannie

Publicerad 2007-02-22 23:03:40

tänkte precis samma sak. smäm, du måste tipsa tjuvlyssnat juh!

jaa, det är så skoj o fynda ju. o alltid roligt med musik på riktig skiva. dumt att det oftast är dyrt. jag älskar att fynda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela