Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Thanks for listening to my complaints

Publicerad 2007-12-30 22:58:37 i Allmänt

Senast jag skrev så var jag på väg ut på en promenad längs ån, men jag hittade även en väg upp till toppen av kråkberget. (Inte för att det var svårt att hitta vägen egentligen, jag har bara inte letat innan.) Väl uppe så tog jag lite bilder med kameran, som hade fått följa med ut. Tyvärr var dagen för mulen och kanske även timmen för sen, för bilderna blev inte så bra som de borde ha blivit. Jag var tvungen att ta svagt underexponerade bilder och, värre än så, med höjd färgkänslighet. Jag tänker helt klart återvända och ta bilder senare i vinter, under en soligare dag. Då ska det nog kunna bli riktigt bra bilder. Nu så får ni nöja er med en lite brusig bild.



Det har varit jul sedan jag skrev här senast. Trevligt har det varit, och skönt att komma ifrån vardagen ett tag. En helg räcker inte för att riktigt kunna koppla bort jobb och andra tråkigheter, men nu så är de långt borta. Och med en hel vecka kvar innan det är dags att jobba igen så har jag inga planer på att börja oroa mig än. Nej, nu ska jag slappa en vecka, för även om det är trevligt med jul så blir man lite trött av det på något sätt.

Gott nytt år förresten, det här blir säkert mitt sista inlägg för 2007.

Lite skidor måste jag kommentera. Jag är ett fan av tour de ski (till skillnad från Sveriges samlade journalister, känns det som. I alla fall under förra året gnällde de som bara den för att det kom något nytt, och de därför skulle behöva ägna flera minuter åt att lära sig reglerna. Lite som när fotbollsjournalisterna gnäller på Royal League och vädret, men samtidigt tycker att det är oerhört viktigt att svenska lag presterar i UEFA-cupen och Champions Leaugue, som spelas under ... vintern!) och har följt årets upplaga med stort nöje.

Fram till idag i alla fall, för oj vad många fula ord jag sa när Kalla missade semin på grund av en borttrampad stav. Där rök minst 15 sekunder på något som hon inte kunde påverka. Just när jag började undra om hon kanske till och med kunde utmana om totalsegern så gick det så. Nåväl, det finns flera höjdpunkter kvar. När det gäller Kalla så ser jag fram emot jaktstarten på tisdag då hon får en ny chans att göra en Belmondo (galen upphämtning i en jaktstart) och även slutklättringen, som nog kan passa henne riktigt bra. När det gäller de svenska herrarnas insatser hittills så är de väl helt okej. Ingen av dem har något att göra med tätstriden, men det tycker i alla fall jag var väntat.

Ett musiktips. Tomas Andersson Wijs låt Första maj i Piteå ligger upp på hans myspacesida, och den är riktigt  bra.

Vad ska jag avsluta året med? På något sätt känns det passande med en solnedgång, så här är en från idag.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-30 23:35:55

det var trevligt att få träffa dig och spela lite (mycket) spel trots att alla hos löfgrens var sjuka... hoppas du klarar dig ifrån sånt tjafs. gott nytt år till dig!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-12-31 00:02:52

Jag tycker nog att jag snörvlade på rätt bra jag med:) Snart har jag varit förkyld i två veckor, så det börjar bli lite segt.

Missa inte musiklänken som jag strax ska lägga till mot slutet av texten. (Jag trodde att jag skulle hinna ändra innan någon hann läsa, men det gick inte.)

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-31 12:17:26

oj, det var längesen jag lyssnade på wij. tack för tipset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela