Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Why don't we do it in the road?

Publicerad 2007-04-14 22:34:28 i Allmänt

Oj så varmt det var idag. Shorts och kortärmat, det är man inte bortskämd med. Så det fick bli en ordentlig promenad i eftermiddags. Några tussilagos och en huggorm såg jag, men det är inget att hänga i julgranen jämfört med min surrealistiska promenad igår.

Så här var det. I gårkväll, efter att det hade blivit mörkt, gav jag mig av på en kort runda som blev lite väl händelserik. Först så blev jag stoppad av en polisbil, som bad mig stanna utanför bilen. Poliserna låste bildörren och en av dem pratade i sin telefon, samtidigt som han granskade mig. Sedan gick han ut och började fråga mig vad jag gjorde. Kanske var svaret bara ute och går för att få lite frisk luft fel, för han tog mina uppgifter (namn, personnummer, körkort) innan han konstaterade att han hade ett signalement som jag inte passade in på.

Varför behövde han då mina uppgifter? Jag brukar inte vara konspiratoriskt lagd, men det faktum att polisen registerar uppgifter om mig bara för att jag går på en gata får mig att bli ganska sur. De borde definitivt ha viktigare saker för sig än att samla in uppgifter om personer som inte passar in på deras signalement.

Hade de till exempel passarat samma cykelväg som jag gjorde tio minuter senare så hade de fått göra ett delikat ingripande. För när jag kom gåendes på en halvdant upplyst cykelväg så passerade jag två riktiga turturduvor. På avstånd trodde jag att det var en full person som hade däckat, men när jag kom närmare insåg jag att det var två ungdomar som ... ja, hur ska jag säga det ... var lite väl intima. Som tur var upptäckte de mig innan jag upptäckte dem, så de hann avbryta och skyla sig med lite kläder innan jag kom nära.

Jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera ovanstående, så jag avstår nog helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2007-04-15 10:03:49

Hahaha!

Ja där kan man prata om en händelserik promenad!!!

Vet du nu vad eller vem polisen sökte?

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-04-15 10:07:51

Ja hahaha... Sannerligen märklig promenad... Knepigt gjort av poliserna tycker jag allt...

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-04-15 11:00:47

Lina: Vet inte, visserligen härjar det en pyroman i trakterna men honom/henne har de knappast något signalement på.

Skumt med kommentarerna förresten. Det var först när jag hade godkänt de båda ovan som de syntes, trots att jag inte ska behöva godkänna kommentarer innan de publiceras.

Postat av: stina

Publicerad 2007-04-15 11:10:14

haha, vilken fantastisk promenad. det gav dig ju ett blogginlägg om inte annat :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-04-15 11:30:29

heheheh, helt underbart!

Har de fortfarande helt noll koll på pyromanen? Kanske var det trots allt det de kollade efter sådär på kvällen. De har säkert fått in nåt tips. Pyromanen håller ju till någonstans nära våra hem för alla bränder har ju skett där.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-04-15 11:40:52

Det har ju även brunnit i Unnaryd, men där har de gripit en misstänkt. Och kanske var han ansvarig för bränderna här också, för det låter ju lite osannolikt att två pyromaner ska härja samtidigt inom tre mils radie. Fast det har ju varit lite olika karaktär på bränderna, så det kanske är olika gärningsmän trots allt.

Annars handlade det kanske om ett bråk eller så, det var ganska många fulla människor ute (fredagskväll).

Postat av: hannie

Publicerad 2007-04-15 23:30:30

ja, oj vilken promenix! sån spännande har jag aldrig haft.

det där med kommentarerna, att man måste godkänna har börjat hända mig med nu. nästan varje inlägg är det någon jag måste godkänna, även om jag inte har den inställningen. mycket märkligt och väääldigt irriterande. vad gör blogg.se? vadå förbättringar?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela