Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Jag bara blundar, lyssnar, njuter av min värld

Publicerad 2007-04-02 19:14:04 i Allmänt

Ett par bilder först.





Jag var och handlade i lördags. Om man som jag bor mitt ute i ingenstans så blir det ett större företag än annars, och det kräver lite mer planering. Eller i alla fall mer bestämdhet och beslutsamhet. Nåja, lördagens uppgift bestod i att hitta en vårjacka och ett eller flera par byxor. Jackan var snabbt ordnad, men hur jag en letade så hittade jag inte inga bra byxor. Lite konstigt, för just byxor brukar vara enkelt för mig. Har byxindustrin valt helt andra modeller i år, eller vad är det frågan om?

Tur att det finns annat som jag är bättre på att köpa. Som skivor. Med motiveringen att jag faktiskt har fått ett jobb därmed snart kommer att få en fast och stabil inkomst så motiverade jag köpet av två "nya" skivor. (Kents b-sidor och Mogwais mr. Beast, om någon är intresserad.)

Jobb och flytt var det ja. Jag har nu fått tag på en lägenhet som blir ledig från och med början av maj. En stooor tvåa (68 kvadratmeter) i Nyköpings enda miljonprojektsområde, som sin storlek till trots hade en överkomlig hyra. Nu återstår bara det lilla problemet att hinna flytta in i den. Jag börjar jobbet på morgonen den andre maj, och får antagligen inte ut nycklarna till lägenheten förrän lunchtid den andre maj. Men det får lösa sig på något sätt. Annars är det ganska roligt att titta på lägehetsritningen och fundera på hur jag ska möblera den.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-04-02 21:27:04

götttt att det löst sig med lägenhet också! du hinner nog flytta in ska du se :) kanske inte på morgonen men sen så.. du får ta med dig en låda så länge eller så. :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2007-04-03 00:14:34

Kul! Gött att du fick lägenhet så snabbt. Två bra skivköp!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2007-04-03 18:55:54

Det verkar som att jag kan få nycklarna innan jag börjar jobba, trots allt. Så det ordnar nog sig:)

Båda skivorna verkar bra, Mogwais lät inte riktigt som jag hade förväntat mig. Inte så att den verkar dålig på något sätt, men lite mer tillbakalutad än skivan innan. Men jag måste lyssna några gånger till innan jag kan komma med en mer genomtänkt recension:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela