Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

So let it rain, let it rain. Rain down on he

Publicerad 2006-09-27 15:38:30 i Allmänt

Idag är det grått och regnet hänger i luften. Det kom lite som en chock, vädret har varit så bra så länge att jag har glömt hur det brukar vara. Men det är väl så här grått det vanligen är.


I måndags gjorde U2 och Green Day ett gemensamt framförande när Superdome i New Orleans återinvigdes. Jag fick för mig att stanna uppe och lyssna på det över nätet, trots att det var mitt i natten (halv tre närmare bestämt). Och det var det nog värt. Ett medley av Wake me up when September ends, The saints are coming och Beautiful day blev det, vilket funkade bra. Kanske borde det vara vanligare med grupper som har två trummisar och två basister?

Hur det lät och såg ut? Video finns både här och här, jag föredrar youtubelänken, men det är ju bara min åsikt.


Allsvenskan är i princip över för min del. Blåvitt har nog med poäng för att säkert hänga kvar, men alldeles för få för att utmana om guldet. Om inget mirakel inträffar vill säga, men de brukar ju vara rätt sällsynta. En kamp om tredje till åttonde plats känns inte så intressant, efter en andra och en tredjeplats de senaste åren.

IFK-s säsong är rätt skum. Ingen seger på de fem första matcherna, sedan sju segrar på åtta matcher och nu en seger på de sju senaste matcherna. Snacka om bergochdalbanesäsong. På lördag är det i alla fall tevematch, mot Henkeborgs IF (a.k.a. Kommunens IF). Det är alltid intressant att se blåvitt, och eftersom vi ligger där vi gör så behöver jag ju inte vara nervös när jag ser matchen. Det finns fördelar med allt.

Det bästa med fotbollen är att silly season har startat igen. I IFK Göteborgs fall behövs det framför allt en ny tränare, ett gäng nya backar och möjligen ett par kantspelare. Vilka rykten är det som går? Stefan Rehn påstås vara klar som huvudtränare, chansen finns att han tar med sig Johan Arneng, Sundsvalls U21-back Mikael Lustig är tydligen intressant och så pratas det om en bytesaffär med Gais, Jonathan Berg mot Bobbie Friberg da Cruz. Dessutom verkar en spelare som harvade i femman förra säsongen vara aktuell! Det enda som är synd är väl att det inte kommit fram några namn på de positioner som vi verkligen behöver fylla, nämligen mittbackar och en vänsterback. Men det kommer säkert det också, så småningom.

Jag har sagt det innan, men jag måste säga det igen. Silly season är den bästa delen av att vara fotbollssupporter, då finns det ingen hemsk verkligehet som brutalt krossar alla stora drömmar.

Ner med verkligheten!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-09-28 12:05:34

det har ju hänt att det är grått i den där delen av landet som du befinner dig i... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela