Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And love, it won't last kissin' time

Publicerad 2006-09-25 00:13:57 i Allmänt

Det är ett tag sedan jag uppdaterade, och den främsta anledningen är att jag har varit och hälsat på min bror i Göteborg i helgen. En trevlig utflykt som bland annat innehöll Carl-Einar Häckners föreställning Pusseldrömmar. Jag tillhör väl inte Häckners fanclub, dock verkade det som att en stor del av den var på plats. Det räckte med att Carl-Einar petade lite på en pruttkudde för att ett stort skratt skulle utbryta. Men jag ska inte låta alltför negativ, för jag tyckte faktiskt att föreställningen var bra. En stark trea på en femgradig skala får det nog bli. Speciellt trolleriet var lysnade.

Till det bra betyget bidrog också själva teatern, Aftonstjärnan. Gömd bakom en science park och Chalmers lindholmens alla flashiga, själslösa stål och glasbyggnader ligger den, som i en helt annan värld. En värld där tiden stannade någon gång på 50-talet och lämnade kvar ett lätt nostalgiskt folkhemsminne. Taket i teatern består av trä och ser ut som om det satt i en gammal kyrka, och hela byggnaden känns folkets hus. Allt detta ska tolkas positivt.

En sak till kan vara kul att nämna. De ca 200 i publiken bestod inte bara av folk som dyrkade Carl-Einar, utan även en av dennes idoler. Galenskaparnas Claes Eriksson var på plats, och som jag har förstått det så har Claes fungerat lite som en mentor till Häckner. Lite stort kändes det i alla fall att passera precis förbi Claes på väg ut ur teatern. Fler kändisar på plats? Vi var inte helt säkra, men vi tror att även Birgit Carlstén var där. Och var det inte hon så var det någon som var skrämmande lik.


Jag har säkert tillbringat ett par timmar på val.se, och letat efter allt möjligt. De handskrivna rösterna är lite roliga, partier som till exempel batmanpartiet, det kvinnliga höftpartiet och Rickard Norlings - Aik parti känns som Sveriges framtid. Andra intressanta sidor kan vara Fagerstas och Markaryds kommunalval, i en kommun kan en skicklig politiker ändra om den politiska kartan själv. Lite häftigt faktiskt.


TV 4 slår till igen. När det här skrivs står teven på i bakgrunden, och det är premiär på programmet fotbollskanalen. Och herregud vad uselt det är. Trion Ola Wenström, Zoran Lukic och den tidigare avstängde Olof Lundh får den fjärde soffsittaren Magnus Hedman att framstå som en superkunnig expert, och då är det riktigt illa. Tanken på att de här klåparna ska få göra en sändning med mitt kära IFK på lördag (mot henkeborg naturligtvis) får det att vända sig på magen på mig.

För övrigt tycker jag att följande screen-shot från fyrans hemsida är lite roligt.



Fyran och Lundh

Bilden är från tv4.se

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-09-25 23:26:41

Wohoo!!! Carl-Einar Häckner :D

Postat av: stina

Publicerad 2006-09-26 11:45:47

usch, man vill väl inte läsa patrick ekwalls kommentarer om något, någonsin?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-09-26 12:47:50

Lämpligt nog så var Ekwalls kommentar bortplockad när jag skulle titta efter. När TV 4 anställde Lundh så rensade de väl bort sågningen de själva gjort ett halvår tidigare.

Jag tycker att det är helt obegripligt att fyran anställer Lundh, efter att denne blivit bortflyttad från expressens sportavdelning. Anledningen till att han "sparkades" finns på länken nedan.

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-09-26 16:04:29

Förutom att de är dåliga så verkar det vara så dålig stämning i fyrans studio. Ola Wenström känns ju som en stämningsdödare varje gång. Natt och Dag mot Peter Jidhe som lätt klarar av en sändning då alla tekniska problem inträffar (söndagens sportspegel).

Jag gillar Häckner ibland. Gjorde han showen med utbrytarhunden? Claes Eriksson är för övrigt ett geni!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-09-26 16:33:25

Nej, någon utbrytarhund var det inte, men det var som sagt bra ändå. Innan föreställningen var jag ganska negativt inställd till C-E H, men det har svängt nu.

Och när det gäller Ola Wenström kan jag bara hålla med, sämre programledare finns nog knappast. Sågningen på länken är helt klart rolig (jag har nog länkat till den innan), just när det gäller jämförelsen Jihde vs Wenström vinner SVT superstort.

Fyran bruakr ha dåligt studiosnack i sina fotbollssändningar, men när de den här gången dessutom har med Olof Lundh och Zoran Lukic är det faktiskt nytt bottenrekord. Fast lite komiskt är det att höra Zoran såga alla svenska tränare, speciellt de i europa. Det finns ju en anledning till att Zoran själv tränar Qviding, trots att han själv flera gånger sagt hur gärna han vill ta steget ut till de stora ligorna:)

Postat av: hannie

Publicerad 2006-09-26 23:31:54

åh, var claes där? jag har alltid velat träffa honom. typ, iaf.

såg fö att många hade röstat på kalle anka-partiet. borde inte de få någon slags makt då? lr, rösterna kan kanske inte räknas ihop pga att alla har skrivit namnet på så många olika sätt. it's a shame!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-09-27 00:02:38

Claes är en av mina idoler, men jag vågade inte säga något till honom. Så jag kan väl inte hävda att jag har träffat honom, egentligen.

Kalle Anka-partiet kommer nog knappast upp i fyra procent, hur man än räknar:) Men visst känns det lite elakt att de olika stavningarna räknas var för sig:)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-09-27 09:46:40

Helt underbara handskrivna röster förresten. Rixpartiets kampanj har lyckats leda till ett 30-tal röster och Kalle Anka dominerar som vanligt. Mest skrämmande var att någon ansett att Tyskland bör bestämma i Sverige:-) (Nästan lika skrämmande som att GAIS ska göra det)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela