Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And I'll let your smile just off and carry me

Publicerad 2006-09-18 13:37:37 i Allmänt

Igår var det val, men jag tänker inte skriva något om det. Vill ni läsa om det så har tidningarna skrivit uppskattningsvis 47 tusen miljarder spaltmeter om det, så det är svårt att missa. Tur att det är fyra år till nästa val, för jag är lite lätt trött på valkampanjer. (Jo, jag vet att det finns något som heter EU-parlamentet, jag röstade i det valet senast, men de valrörelserna håller ju en avsevärt lägre profil.)


Nej, dags nu för något roligare.

Har Radiohead från tiden kring the bends/ok computer återuppstått? Nej, men ett tappert försök har begåtts av vib gyor. Nu kan man ju ha sämre förebilder än Radiohead, och musiken låter faktiskt bra. Vill ni lyssna så kan ni göra det här (missa inte How long have I lost), och om fyra låtar inte räcker så finns det åtta till här. Men frågan är väl om inte en del av royalty-intäkterna bör hamna hos Thom Yorke, och kanske att Chris Martin också vill ha en liten del. Att det dessutom finns spår i musiken av både Mogwai och U2 gör det inte sämre för min del.


En valrelaterad kommentar får det bli. Jag inser att det är lite lätt patetiskt och felaktigt, men jag tycker att resultatet i kvällens Göteborgsderby (IFK-Öis) är viktigare än valresultatet. Men jag skäms i alla fall för att jag tycker så. Lite.


Elitserien i hockey börjar i kväll. Bara 55 omgångar kvar tills det börjar gälla något! (För de flesta lagen i alla fall.) Men ett tips kan jag ju komma med. Tipset är inte det minsta orginellt, men varför ska man vara orginell när man kan vara en blek kopia av en kvällstidningsjournalist?

1. Färjestad
2. HV 71
3. Linköping
4. Timrå
5. Frölunda
6. MoDo
7. Luleå
8. Brynäs
9. Djurgården
10. Mora
11. Malmö
12. Skellefteå


Som avslutning av inlägget blir det lite bilder. Kanske inte mina allra bästa, men något ska jag ju fylla ut med.

Fägerhult

Nissabo

kor

ekar

blommor och skog

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-09-18 18:24:48

snygga pics! gillar träden... och nissabo :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-09-18 23:55:50

Väldigt mysiga och fina bilder som vanligt! Det är snyggt med slitna skyltar på landet.

Blåvitt stör mig. De spelar bra och så spelar de dåligt och så bra igen. Och så får man hopp och så sumpar de det mot ÖIS som bara tagit två segrar tidigare på säsongen!!!

Rimligt elitserietips jag återkommer kanske med ett eget:-)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-09-19 00:14:08

Grattis Robodan, du skrev just den 500:e kommentaren på min blogg. Du får kanske något pris för det, i en avlägsen framtid:)

Blåvitt är synnerligen irriterande, men nu ska jag försöka övertala mig att guldchansen är borta. Om inte annat lär den vara det på torsdag, tre avstängda spelare mot Hammarby. Till exempel har vi bara en yttermittfältare tillgänglig! Kan bli lurigt att få ihop ett vettigt lag då. Ett tag tänkte jag att Selakovic eller Marcus Berg kunde vara yttermittfältare, men Sella är ju avstängd så vi har bara två anfallare tillgängliga!

Så nej, något guld blir det inte! (Säger jag, men fortsätter trots det att hoppas att kanske, kanske ändå. Kanske finns det en liten chans fortfarande.)

Elitserietipset är nog lite för rimligt, det blir ju alltid några skrällar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela