Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

The giants always get their heads chopped, or drown in muddy waters in the south

Publicerad 2006-10-06 23:25:08 i Allmänt

Vad gör ni när ni har fått en låt på hjärnan? Min lösning brukar, om det är möjligt, vara att lära mig den på gitarr eller piano. Är låten riktigt bra så händer det att jag även spelar in min egen version. Den senaste veckan har Kashmirs Gorgeous fastnat så pass att den numera finns inspelad av mig.

Vilket för mig till dagens andra ämne, som är hur svårt det är att sätta en låt. Alltid är det något som blir fel i inspelningen, även om man spelar in varje stämma för sig. Felsjungningar (dvs fel ord) brukar jag släppa igenom om de inte är alltför tydliga. Felspelningar, grov falsksång (lite falskt blir det ju så länge som det är jag som sjunger) och puffar i mikrofonen är alldeles för vanliga för att jag ska orka fixa med detaljer. Men jag ska inte klaga, det är roligt att spela in så det gör inte så mycket att det tar lite tid.


Jag borde ha lärt mig vid det här laget, men jag blir lite glad varje gång system notice börja blinka på icq-n. Tänk om det är någon jag känner som har letat upp mig? Men det är det ju aldrig. Jag borde verkligen ha lärt mig att det bara är spam efter många års användande, men ibland kan jag vara lite trögtänkt. Tydligen.


Fotboll! Landskamp mot Spanien i morgon, och det utrymme som blir över i media när alla skandalrapporter om Chippen och gänget är berättade (var han ute på en restaurang där det fanns alkohol ända till klockan halv elva? Skandal!) ägnas åt skador. I eftermiddags kom beskedet att Allbäck nog kan vara med, och jag blev besviken. Återigen lite korkat av mig kan det tyckas, men den här gången kan jag motivera det. Om Allbäck inte kan spela tror jag nämligen att Lagerbäck väljer att spela 4-5-1, och det tror jag vore bättre än 4-4-2 i morgon. Får vi 0-0 är jag nöjd, så jag vill ha en defensiv taktik. Mitt förslag till lag blir Shaaban - Nilsson, Hansson, Mellberg, Edman - Linderoth, Källström - Alexandersson, Ljungberg, Wilhelmsson - Elmander. Alltså Ljungberg som central, offensiv mittfältare.

Det kom ett nytt nummer av Offside idag, vilket förvandlar mig till ett barn på julafton. Jag har inte läst så mycket i det ännu, så jag får återkomma om det innehåller något intressant.

IFK Göteborgs egenproducerade, webbsända teveprogram är förvånansvärt bra. Fast det krävs nog ändå att man är supporter till laget för att uppskatta det. Men för oss som är det så.

Grymt starkt av U21 att slå Serbien med 3-0 borta. Men så innehåller truppen fyra blåvita spelare, och ytterligare två som lämnade i somras. Klart att det går bra då!

Kommentarer

Postat av: hannie

Publicerad 2006-10-07 12:58:48

fast ofta har man dåliga lr störiga låtar på hjärnan, då kanske man inte vill spela in dom. däremot kan man plåga sin omgivning med dem. fly on the wiiings of loooove!

blåvitt, blåvitt... all I hear is: blablablablablablabla.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-10-07 13:25:46

Du är väl inte sur för att jag petade Anders Svensson i min laguppställning?:) Jag funderade länge på om jag ville ha honom eller chippen i laget, men valde chippen för att han är lite löpstarkare. Hade jag fått välja helt fritt hade jag haft 11 orienterare eller långdistanslöpare på plan:)

Och så vill jag ha Ljungberg centralt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela