Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Grattis Mats-Olas Fanclub!

Publicerad 2006-10-05 00:19:02 i Allmänt

Eftersom klockan nu har passerat midnatt så är det dags att fira en födelsedag. Vilken? Jo, den här bloggens! För alldeles precis ett år sedan startade jag min bloggarkarriär, som varit både rolig och givande. Förhoppningsvis fortsätter den att vara så.

Den här bloggen firar inte bara sin ettårsdag, för 8-9 timmar sedan inträffade ett jubileum. Det tog nämligen strax under ett år för tusen ip-nummer att besöka sidan. Jag skriver ip-nummer, för tusen unika "riktiga" besökare har det inte varit. Modem och billighetsbredband kan ge olika ip-nummer varje gång, och det är nog det som är förklaringen till huvuddelen av träffarna. Skulle jag gissa på hur många som verkligen har besökt sidan så är det snarare någonstans mellan 100 och 200. Kanske. Men det är inte så illa det heller.

1000 besökare

Lite fotbollsfunderingar. Jag kan inte begripa varför så många hellre vill se Brasilien-Ecuador än Sverige-Spanien. Båda matcherna spelas på Råsunda, det är inte så många dagar emellan och biljetterna kostar lika mycket, så det är lätt att jämföra. Och faktum är att biljettrycket på Brasilienmatchen har varit mycket högre än det har varit på EM-kvalmatchen. Har folk gått på Nikes reklam totalt eller vad är anledningen? Visst gick Brasilien ett steg längre än Spanien i VM, men de åkte ut mot samma motståndare. Sveriges match är dessutom en tävlingsmatch, till skillnad från Brasilienmatchen. Jag skulle aldrig någonsin betala 400-500 kronor för en träningsmatch!


Andra fotbollstokigheter. Delar (de mindre begåvade delarna misstänker jag) av blåvittfansen tänker marschera till Kamratgården och under träning där protestera mot ... att det går dåligt för blåvitt. Marschen kommer nog att hjälpa väldigt mycket, det enda det ger är väl dålig mediauppmärksamhet och sura spelare. Tack så mycket för det!

(En liten sak till, marschsträckan är knappt en kilometer och består av vägen mellan Kamratgården och närmaste spårvagnshållplats. En sannerligen imponerande marsch måste jag säga!)

hittakarta

Kartan är snodd från hitta.se, men fulländad av mig själv.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-10-05 19:34:21

grattis till din blogg! jag hade också tänkt att uppmärksamma min bloggs ettårsdag men jag glömde bort det :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-10-05 22:50:45

Då passar jag på att säga grattis till stina47 såhär lite i efterskott!

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-10-06 15:59:05

Grattis säger jag också!!!

Postat av: hannie

Publicerad 2006-10-07 13:02:49

grattis grattis!

ja, tex telia, som jag har, har olika ip-adresser varje gång. så ganska många nummer av ip-adresser lär vara mina. dock inte 1000=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela