Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

There's a kite blowing out of control on a breeze

Publicerad 2006-11-07 22:59:01 i Musik

Efter att ha fått igång pandora på allvar så har jag fastnat ordentligt. Det är nästan otroligt hur mycket bra musik det finns, och hur bra sidan är på att hitta sånt som jag tycker om. För er som inte har provat så kan jag beskriva sidan som en radiokanal som spelar de låtar man vill höra, trots att man inte har hört dem innan! Kan det bli mycket bättre? Dagens höjdpunkt var nog när den prickade in en av de låtar jag lyssnat mest på de senaste månaderna, Beatles She said, she said.

U2-låten som jag nämnde i förra inlägget (window in the sky) läckte ut i kväll, och efter att ha hört den så är jag säker på att den kommer att bli en hit. Den fastnar på hjärnan, men jag tycker att den helt saknar "emotionell tyngd". En radioanpassad poplåt helt enkelt, antagligen kommer jag att ha tröttnat på den snart. En genomsnittliga låt på någon av mina pandorastationer är bättre.


IFK Göteborg presenterade nya tränare idag. Tre stycken är det, och jag vet inte vad jag ska tycka om dem. Rehn blir nog bra (har trots allt två SM-guld som assisterande tränare), Jonas Olsson har däremot snarast misslyckats med hårdsatsande FC Trollhättan de senaste säsongerna. Men de måste få tid på sig, så jag ska inte vara för negativ nu.

En rolig sak med utnämningarna, aftonbladets Robert Laul "avslöjade" tränartrion igår och var sur på sin blogg för att han inte fick den uppskattning han förtjänade. När det idag visade sig att han hade fel så svarade han med ett inlägg (med den negativa rubriken Cirkusen växer) om hur synd det är om Stefan Landberg. Är det så jobbigt att ha fel?

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-08 15:45:21

japp du vet ju själv:-) angående allsvenska tips (där jag höll med dig)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela