Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Och jag blev en sån som överger sig fram

Publicerad 2006-11-26 17:47:05 i Allmänt

Ännu inga nya bilder, men jag hoppas fortfarande att kunna ta lite nya snart. Det riktigt rycker i höger pekfinger.


Jag köpte nyligen Beatles Rubber Soul, och den är helt ok. Lite för mycket pop ibland för att jag ska falla helt, men den är välgjord. Gedigen är nog ett bra ord. In my life är en av Lennons bästa låtar, och jag fastnade direkt för McCartneys I'm looking through you. En bra skiva, helt enkelt. Varken mer eller mindre.


Lite bilkörningstankar, eller kanske snarare vindrutetorkartankar. Varför regnar det nästan alltid så mycket så att det hamnar mellan torkarhastigheterna? Oftast mellan intervalltorkning och vanlig hastighet verkar det som. Irriterande. (För det är väl regnet och inte biltillverkarna det är fel på?)

En obehaglig upplevelse från igår också, när jag var ute och körde på eftermiddagen regnade det så lite att torkarna knappt var på. Riksvägen jag körde på är ganska sliten och det fanns spår i vägbanorna som vattenfyllts av regnandet tidigare under dagen. Tydligen måste det ha funnits en ordentlig grop på motsatta körbanan, för helt plötsligt stänker en mötande bil upp en massa vatten på min vindruta. Så mycket så att sikten helt försvann, och det tog någon eller några sekunder innan min hjärna kopplade och jag fick på torkarna. Så under några evighetslånga ögonblick såg jag inte alls vart jag var på väg, i 90 kilometer i timmen. Klart obehagligt som ni nog förstår, men det gick bra.


Något som inte är bra är att SVT har struntat i att sända längdvärldscupen den här helgen. Varför vet jag inte, för såvitt jag vet har de rättigheterna till alla världscuplopp den här säsongen. Inte kan det väl vara så dyrt att skicka Hård och Blomqvist till norra Finland? Jag hade väldigt gärna sett Södergrens och Fredrikssons lopp idag. Anser SVT att de bara kan sända en skidsport per vecka, och att Anja tog den platsen den här helgen?


Ett lite kul klipp så här i slutet. Under Zoo TV-turnén 1992-93 lät U2 konsertbesökarna säga lite vad de ville framför en kamera innan konserten, och visade delar av det under showen. I samband med ett dvd-släpp nyligen fanns ett antal av de bästa/roligaste kommentarerna med, och detta har nu läckt ut på youtube. Vill ni höra hemliga bekännelser, eller bara konstatera att modet under det tidiga 90-talet inte var något vidare, så kan ni göra det här.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-26 23:34:08

på pappans bil kan man på varje torkarläge köra finlir.. finns typ fem nivåer på varje läge. mycket praktiskt! :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-26 23:40:22

Ojoj, inte illa! Tänk att få köra en sån bil... :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-27 09:53:55

Mest allvarliga erkännanden faktiskt. På U2-videon alltså. Mycket sex:-)

Låter otäckt det där med sikten. Du får skaffa ett jobb som Göran så att du kan få ny bil jämt:-)

Postat av: hannie

Publicerad 2006-11-27 20:06:49

svt sucks!

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-27 23:29:55

Visst svt sucks sometimes, men ändå är de bäst av alla!

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-28 16:01:52

Jag brukar gnälla så mycket på fyran så att jag för rättvisans skull även måste ge svt lite skit när de förtjänar det.

Angående erkännandena så är det mycket sex, roligast är nog italienaren som beskriver sin fantastiska natt. Väldigt italienskt på något sätt:) Men skrattet fastnar i halsen när flickan som vill dö pratar, hon verkar helt klart må dåligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela