Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Hissmusik någon?

Publicerad 2006-11-11 15:21:03 i Musik

Jag ägnade gårdagskvällen (nej jag har inget liv) åt att spela in musik, en ny låt och en gammal. Eller ja, låtar och låtar. De bara lite drygt två minuter vardera, så snuttar är kanske ett bättre uttryck. Den korta längden har sina fördelar, till exempel gick det att lägga upp båda som ett spår på myspace, så vill ni lyssna så finns sagorna som kommer efteråt och cox orange här. En kort kommentar till. Det är svårt att hitta på namn till instrumentala låtar.

En episod från mataffären. Framför mig i kassakön är en mamma med en otålig knatte på en sådär två, tre år. Den lille grabben berättar glatt för kassörskan att det är en vovve på en lapp vid kortterminalen, och kassörskan konstaterar lite korthugget att det är hund, ja. När jag väl kommer fram och försöker få mitt kortelände att registreras så kommer jag på att det skulle vara ganska roligt om även jag berättade för kassörskan att det är en vovve på lappen. Men jag var för vuxen och tråkig för att säga något.

Det var allt, nu ska jag ägna även resten av dagen åt att titta på sport på teve.



Uppdatering: Tidernas värsta cover?

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-12 00:17:26

Den var ju bra :-) Fin röst.

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-12 00:18:58

åh, du skulle sagt att det var en vovve:) hade ju vart superkul!

annars håller jag med robodan om covern:)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-11-12 00:55:51

Gammal och tråkig har jag blivit.

Först tyckte jag att robodans kommentar om rösten var konstig, men så insåg jag att den syftade på covern och inte min låt. Jaja, ni väljer vad ni tycker är viktigt, jag eller någon okänd bankchef:) (Visst snurrar väl världen runt mig?)

Fast när det gäller covern så kan jag hålla med om att rösten är ok, det är ju snarare texten som är problemet. Och de stående ovationerna i slutet också, som antagligen bara beror på att han är deras chef:)

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-12 09:39:33

framför allt var det lustigt att man inte vet om han är seriös eller inte. samt om publiken då skrattar eller inte... de stående ovationerna tyder dock på seriositet, lite läskigt :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-12 11:43:15

Roligt! Helt sjuk text! Man hoppas ju han är lite ironisk:-)

Av dina låtar var framförallt andra spåret bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela