Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

And still I feel I said too much, my silence is my self defense

Publicerad 2006-11-13 23:35:25 i Musik

Angående den anonyma kommentaren kring matteproblemet så är det fortfarande ingen som har givit sig till känna. Kom igen, om du läser här så kan du väl avslöja vem du är? Jag är nyfiken!

Pandora har fått mig att fastna för ... Billy Joels And so it goes. Efter vissa problem lyckades jag ta ut en hyfsad version av den, och jag har säkert spelat den 50 gånger på pianon sedan dess. Jag är sådan att när jag väl faller för en låt så gör jag det så mycket att jag spelar sönder den. Korkat, men sån är jag.

Oj, nu spelar pandora Beatles Blackbird, grym låt. (Om man nu kan säga att det är en Beatleslåt när det enbart är Paul McCartney som har skrivit och spelat in den.) Beatles sista år brukar allt som oftast sågas, men det finns en hel del där som är riktigt bra. Skivorna efter Sergeant Pepper är i jämförelse med mästerverken Revolver och just Sergeant Pepper ganska ojämna, men topparna är minst lika höga. Blackbird, The long and winding road, Something och Across the universe för att bara nämna några.

Det är bra att planera i god tid.

Häcken åkte lite förvånande ur allsvenkan i går, och på den här bilden kan ni se hur klacken sörjer.

Jag har ett funderat på (och även försökt) att skriva ett argt inlägg om fotbollssupportrar, men inte fått till det. Här finns ett liknande försök, inte klockrent kanske, men jag håller med om det mesta. Ett förslag kan jag lägga till: hur vore det med en åldersgräns på 18 år på fotboll? Om man är yngre så måste man gå med målsman. Det skulle kanske hindra en del hormonstinna tonåringar från att elda bengaler och skrika hata Gais.

Fotbollsgala var det i kväll, och den var väl som vanligt ungefär. Tämligen dålig alltså, men ska jag vara positiv så var det inget som var lika pinsamt som djurgårdarnas back street boys-dans för några år sedan. Talen var bortagna, och det är ju bra. Det kommer reklam, musikframträdanden och dogge/tomten-inslag ibland vilket gör att man kan zappa runt lite. Och ja, sedan var det nog slut på positiva saker. Men jag ska inte gnälla, för jag kunde ju ha stängt av teven om jag hade velat. Dessutom, även sånt som är pinsamt kan ju vara underhållande. Lite som om hela galan hade varit en halvdan parodi på en fotbollsgala gjord av typ Hey Baberiba. Inslagen om Teddy Lucic var överraskande nog bra. För att få in en fotbollsrelaterad mening så kan jag säga att jag tycker att pristagarna på det stora hela taget var rätt valda.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-11-14 11:59:36

jag tycker "tv4 teddy lucic" var behållningen. den kanalen skulle jag kunna tänka mig. väldigt spännande :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-11-14 14:26:06

Pandora är verkligen kul!

Ja fotbollsgalan var förstås sådär, men bättre än vanligt tycker jag. Lucicgrejen var ju verkligen kul!

Postat av: hannie

Publicerad 2006-11-14 16:49:17

haha, himla rolig häckenbild!

ja, tv4 teddy lucuc verkar spännande indeed. jag tycker ett annat ganska skoj inslag var att reinfeldt fick gå in till tonerna av Parlamentets vinjett=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela