Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Oj då!

Publicerad 2006-05-22 21:29:58 i Musik

Det tog ett tag, men nu har även jag sett Bono riktigt arg. Under en konsert i San Francisco 1987 fick han ett riktigt utbrott, och det fångades i den här videon (3:10 in och framåt). Bono får syn på en flagga med texten SF U2, och som den irländare han är tolkar han naturligtvis SF som Sinn Fein (IRA:s politiska gren). Eftersom konserten hålls tre dagar efter ett av IRA:s värre bombdåd (det i Enniskillen) så får flagghållaren frågan hur han kan supporta sådana mördare, Bono kallar honom bastard och får även in ett fuck freedom.

En liten sak bara. Frågar du någon i San Francisco vad förkortningen SF står för så är svaret knappast Sinn Fein, utan ... just det, San Francisco.

Oj då Bono, som det kan gå!

Bonusfakta: Innan den här konserten hade U2 spelat i SF nio gånger, efter den här konserten har de inte spelat där på 19 år. Beror det på flaggan?


Jag undrar var jag har hittat mina senaste läsare någonstans. Sedan en vecka är antalet unika träffar per dag nästan fördubblat, i och för sig bara upp till 10-12 per dag, men jag begriper inte hur det har gått till. Det gör absolut inget, det är bara trevligt med fler läsare, men det gör mig nyfiken.

Eller har någon frekvent läsare bytt från bredband till modem, vilket ju också kan generera fler unika träffar eftersom man då tilldelas olika IP-nummer varje gång man kopplar upp sig. Skulle nästan tro att det är detta som skett.


Undrar hur sur Bono blir när han ser svenskproducerad film?

Kommentarer

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-05-23 10:56:11

En U2-dokumentär sponsrad av SF vore fint. Garanterat har flaggan något med att göra att de inte spelat där sen. En sån miss av Bono är svår att tvätta bort:-)

Postat av: hannie

Publicerad 2006-05-24 23:26:59

jag tror att jag får olika ip-nummer varje gång. telias bredband (knappt att man kan kalla det det) gör så tror jag.

Postat av: hannie

Publicerad 2006-05-24 23:32:23

så är bono unionist lr rebublican då?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-05-24 23:46:29

Efter att ha kollat lite bland kommentararkivet så verkar det mycket rikigt som att du har olika ip-nummer. Det händer iofs att samma kommer tillbaka, men inte alltid. Lite skumt faktiskt.

När det gäller Bono så säger han i klippet att han hoppas att Irland kommer att återförenas, fast inte under vapenhot, så han kan nog anses vara republican.

Postat av: hannie

Publicerad 2006-05-24 23:54:33

ok, kollade inte klippet... är inte så insatt i u2 faktiskt.

Postat av: hannie

Publicerad 2006-05-25 00:07:59

fast det är intressant. ursäkta min engelska stavning, by the way =)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-05-25 01:38:28

Det är helt ok att du inte är så insatt, på något konstigt sätt kompenserar det kanske att jag å min sida är alldeles orimligt och ohälsosamt insatt i U2:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela