Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Baby-lycka

Publicerad 2006-05-14 00:40:06 i Musik

Jag har blivit morbror igen. I torsdags kväll fick den äldre av mina systrar en flicka, så igår och idag har jag varit och hälsat på. Det är sanslöst vad små bebisar är, och hur söta de är. Jag är helt klart charmad.

För att helt byta ämne. Jag har ju tjatat en del om låtarna som jag har lagt upp, och nu blir det lite mer tjat. Jag tror jag är lite för snabb med att lägga upp dem. Jag lägger upp dem, och kommer strax efter på hur jag borde ändra dem. Den här gången handlar det om att jag gjort ett par synth-pålägg på Bli hos mig. Det står en gammal leksakssynth här hemma, och i gårkväll lekte jag lite med den. Den har inte normalstora tangenter (därav namnet leksakssynth) och den låter inte alls som den borde, men jag upptäckte att fiolljudet låter lite som en Hammond-orgel. Så jag gjorde in några pålägg till, och kom med det upp i 21 spår sammanlagt. Det ni!

Vill ni lyssna på hur det blev så kan ni (som vanligt) göra det här.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-05-14 10:32:31

haha, skoj med synten. ska genast lyssna in :)

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-05-14 10:39:55

Coolt med synthen, och att du sjunger refrängen i två olika oktaver. Grymt kul med en leksakssynth, de är ej att förakta:-) Grattis till systerbarnet!!!

Stina hälsar: kanske är det just för att du lägger upp låtarna som du hör vilka ändringar som skulle vara snygga?

Postat av: Åsa

Publicerad 2006-05-14 13:24:07

Grattis till systerdottern!!! Ja, de är verkligen små de små liven!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela