Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

We turn away to face the cold, enduring chill

Publicerad 2006-03-06 23:31:02 i Allmänt

Just nu är det 14 minusgrader ute, vilket innebär att det är en väldig tur att jag inte är utomhus utan sitter här inne i värmen framför datorn och nyser och snörvlar. Mindre smart var min en och en halv mil långa promenad i eftermiddags. Jag antar att min 25-åriga livserfarenhet numera innefattar att det är korkat att knata runt så mycket i fem minusgrader när jag är förkyld. Man lär så länge man lever.

Mest bara för att jag kan så skickar jag med ett litet stycke från Peter Nilsons Arken.

Människan tycks vara född till att förödmjukas, det är svårt att uttala en större sanning om henne. Allt hon lär sig om världen visar att hon är ännu mindre och fattigare än hon trodde.

Boken blir förresten bara konstigare och konstigare ju längre jag kommer i den, vilket är en prestation. Men intressant är den, och jag tror att jag trots allt hänger med.

"Loket" blev i kväll vald till ordförande i IFK Göteborg. Undrar bara varför han bytt namn till Stig Lundström?

Jag hade tänkt skriva mer om Lampshadekonserten, men jag har tyvärr glömt en massa. Som till exempel i vilken ordning låtarna spelades. Kan glömskan bero på förkylningen? Annars är förkylningar en rätt bra sjukdom, om man har något tråkigt att göra är det en bra ursäkt, men om det är något man verkligen vill göra så kan man göra det.

Avslutningsvis tänkte jag lägga in länken till danska p3:s liveupptagning av Lampshades konsert, i morgon tisdag är sista chansen att höra den. Gör gärna det!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-07 09:21:57

fast det är värdelöst att vara förkyld i typ fyra månader.

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-07 11:32:18

Fast när de varar så länge som fyra månader brukar det inte vara så intensivt. Men visst, irriterande är det ändå. Det känns så onödigt på något sätt, att det inte rikigt vill gå över.

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-07 13:48:40

jag tycker nog det har varit ganska så intensivt. iaf till och från. men snart kommer våren med pollen istället!! hurra! :)

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-03-07 14:38:45

Det var inte meningen att ifrågasätta din förkylning eller dess styrka även om det nu verkade så:)

Det är för övrigt en väldig tur att jag inte är pollenallergiker, det verkar inget vidare:) När äntligen våren kommer och träden blir gröna kan man knappt vara ute. Dumt.

Postat av: stina

Publicerad 2006-03-07 18:03:25

men det gör inte så mycket, man längtar efter våren iaf :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela