Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

She said "I know what it's like to be dead"

Publicerad 2006-06-16 15:10:20 i Allmänt

Visst är det underbart när man upptäcker låtar på skivor som man haft i flera år. De senaste veckorna har jag upptäckte Lennonlåten She said she said, som finns på Revolver. Skivan har jag haft länge, men det är först i år som jag har börjat förstå varför den rankas som en av de bästa Beatles-skivorna.


En sur sak drabbade mig nyss. I går var jag ute och gick och fick syn på ett fantastiskt fält, fullt av gula smörblommor. Men eftersom jag inte hade någon kamera med mig så kunde jag förstås inte ta några bilder. Så för någon timme sedan cyklade jag iväg för att fotografera, bara för att se att skördetiden hade kommit. Hela fältet var slaget, inte en blomma fanns det kvar av det som mindre än 24 timmar tidigare var så vackert. Surt, som sagt.


Nu får det bli lite om VM, det går inte att undvika i dag.

För några veckor sedan hade Sverige en högerbackskris, och alla tidningsskribenter var synnerligen oroliga. Efter två matcher sägs det inte ett ord om någon ytterbacksplats, men heller inget beröm för Alexandersson som har spelat där. Förtjänar han inte det? (Enligt de italienska tidningarnas betyg var han fjärde bästa svensk mot Paraguay.)

Tyska der Spiegel verkar vara mer intresserade av svenska kvinnliga fans än spelarna. (Se bildspelet.)

Brittiska the Guardian brukar alltid ha underhållande direktreferat, så också för gårdagens match.

Fifas tekniska studiegrupp är en referensgrupp för fotbollsfrågor, dvs de som fifa frågar när de vill ha expertutlåtanden kring det fotbollsmässiga. Hur tryggt känns det då att en av medlemmarna i den gruppen tror att Fredrik Ljungberg vanligtvis är anfallare?

Gårdagens kanske skönaste bilder finns fångade precis i slutet av det här klippet. Jag tycker det är underbart att se hur glada reserverna blir, det om något är väl ett bra tecken på att stämningen i truppen är god. Sen är det inget fel på själva målet heller.

Och så, för att knyta ihop inlägget, så tycker jag att följande konspirationsteori är underbar.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-06-16 18:47:42

lustig konspirationsteori. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela