Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Du förstår inte mig

Publicerad 2006-07-03 22:33:37 i Kursivt

Inte för att jag är så speciell
jag vill helst inte verka förmer
jag är inte så svår hoppas jag
men du förstår inte mig

Du ser på mig, jag tittar bort
du läggar armen om mina axlar
för att visa att du är med
men du förstår ändå inte mig

Det finns det som stannar i mig
somt vill jag att du ska slippa se
det som sakta växt ihop med mig
och som bara jag begriper

De minnen jag försöker gå ifrån
minnena som jag vill lämna bakom
är de som säger för mycket om mig
du får inte se mig så svag

Jag vill inte behöva berätta
det som hänt under alla mil jag gått
men min sorg får du gärna förstå
hur det nu skulle kunna gå till

Jag har alltid varit alltför feg
vissa plåster fick aldrig ramla av
men om jag inte kan nämna allt
hur ska du då kunna förstå mig?






Kommentar: Jag har kommit fram till att mycket av det jag skriver nog snarast är försenad tonårspoesi. Men det gör inte något, för jag fick inget skrivet under mina tonår. Så bättre sent än aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela