Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Put flowers in the mud, baby

Publicerad 2006-01-10 16:21:54 i Allmänt

Jag fick en gudomlig inspiration i går. 4 inlägg skrevs (eller åtminstone tänktes ut) på kort tid, det här är det andra. (Det har i och för sig blivit lite utbyggt idag.) Jag kommer att publicera ett om dagen, med början i går, för att dra ut lite på det goda. Dagens verk är en samling notiser.

Dags för en orkidéuppdatering. (Tidigare inlägg här och här.) Båda mina orkidéer blommar för tillfället, som synes på bilden under. Lite tråkigt att det verkar vara samma sort, den enda skillnaden som jag upptäckt är att den ena har blommor som är lite svagt rosafärgade mitt i. Och så är det lite intressant att de börjar blomma samtidigt. (Den ena är drygt 2 år gammal, den andra en bit över ett år.)


två orkidéer


Jag har lagt upp 7 nya bilder på flickr.

Sådär ett år för sent har jag upptäckt Death Cab for Cutie. Eller för sent och för sent, det gör väl egentligen inte så mycket. Jag ligger ju inte direkt i framkant när det gäller indiescenen, men det kan vara rätt praktiskt. Jag behöver ju inte sålla så mycket själv, utan kan vänta till några få artister lyckas slå och lyssna på dem då och därmed strunta i resten. Praktiskt. Jag kan nämna att jag lyssnat en hel del på Plans, och att mina favoritlåtar är Marching bands of Manhattan och Brothers on a Hotel Bed.

Jag planerar att upptäcka The Arcade Fire om ett par månader.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-01-10 18:48:15

death cab for cutie är urbra! längesen jag lyssnade. måste göra snart igen.

Postat av: Torkelveronika

Publicerad 2010-04-14 08:05:11

Your site is best.!!! Be happy , have a nice day

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela