Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Jag såg

Publicerad 2006-01-23 23:09:36 i Kursivt

Jag såg en ängel bakom träden
hon gick långsamt fram till mig
tog min hand och ledde mig
till en plats utanför tid och rum

Jag såg vår saga framför mig
en film av en okänd skapare
jag bad inte om att få se den
och jag önskar att jag sluppit

Jag såg historien rullas förbi
utan riktning, utan mål
död, sjukdom, sjukdom, död
som en enda lång tragedi

Jag såg städer sakta byggas
jag såg städer svepas bort
jag såg vår jord födas och dö
jag såg vårt alfa och vårt omega

Jag såg dig för första gången
kol, liv, aska, jord på en sekund
vanligtvis gillar jag ditt leende
nu blev jag rädd när jag såg det

Jag såg Gud i en bankomatkö
vred och bländande allsmäktig
blänkande länkar runt handlederna
och ett stort guldkors på bröstet

Jag såg en djävul i min spegel
jag såg honom som han verkligen är
han gömde sig i min djupaste vrå
så mörkt där att jag inte vågar titta

Jag såg plötsligt ingenting alls
en mjuk röst frågande mig vänligt
"Du ser bara på en del av världsalltet
varför kan du inte vrida på huvudet?"

Jag insåg att detta var valt av mig
ingen är så blind som han som inte vill se
ingen är så sorgsen och ensam
som han som inte vill något annat

Jag insåg att det finns många vägar
jag väljer vilken jag ska följa
det finns sorg längs alla vägarna
vad annat kan kärlek lämna kvar?

Jag såg en ängel vaka vid min säng
liten, trött och blek men väldigt vacker
hennes tårar föll för mig, för den jag är
de föll trots alla mina fel och brister

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-01-24 07:18:34

oj, vackert. nästan så jag börjar gråta...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela