Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

I try to sing this song

Publicerad 2006-01-21 23:53:10 i Musik

Inget konstigt här, det här är en lista över mina fem favorotsångare.

1. Johnny Cash - Jag har oftast svårt för låtarna som Johnny sjungit, men det går inte att förneka att han har en otrolig röst. Det finns till och med de som hävdar att om Johnny så bara läste telefonkatalogen så skulle det vara värt att lyssna.

2. Bono - Bonos röst har förändrats genom åren men den har alltid varit bra. Kraften och omfånget under 80-talet, falsetten under 90-talet och den djupa, skrovliga rösten från 00-talet har alla sin charm. Jag är dessutom imponerad av hans förmåga att så ansträngningslöst träffa tonerna.

3. Jón Þór Birgisson - Mer falsettsång. Få sångare är så viktiga för bandets sound som Jón Þór Birgisson är för Sigur Ros. Att rösten är så egen är bara ett plus.

4. Michael Stipe - Mycket känsla och ett okej omfång. Även Michael är viktig för att ge sitt band (R.E.M. om någon inte visste det) sin identitet.

5. John Lennon - Antagligen (jag har egentligen ingen vidare koll på sångteknik och sånt, vilket de som hört mig sjunga kan intyga) är Paul McCartney en bättre sångare rent tekniskt än sin Beatleskollega, men John Lennon har en mer uttrycksfull röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela