Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Fjällkänsla

Publicerad 2006-01-27 00:33:00 i Allmänt

Jag älskar vädret just nu. Mellan minus 5 och minus 10 grader, vindstilla, sol och klar, torr luft. Tillsammans med 2 decimeter snö ger det en skön fjällkänsla. Fjällen ja, jag längtar det. Jag har inte åkt skidor norröver på 6 år, och innan dess var jag där (Vemdalen, Åre och Sälen närmare bestämt) 7 år i rad. Undrar om jag inte får abstinens snart. I och för sig var jag i Jämtlandsfjällen och vandrade i somras, vilket var underbart, men några skidor kunde jag ju inte åka då.

Nej, jag får nöja med med att gå små promenader. Eller små och små, jag skulle tro att jag sammanlagt igår och idag gått mer än 4 mil. Det sägs ju vara nyttigt att röra sig, så då är det ju bra att jag gör det. Fast jag har en bit kvar till toppnoteringen från i höstan, då jag gick strax över 15 mil på en vecka. Men vad gör man inte för att hålla sig i form?

För övrigt var dagens solnedgång enastående vacker, så vacker att jag var tvungen att stanna till och beundra den i 5 - 10 minuter. Synd att jag på grund av kylan inte kunde ha kameran med mig, det hade nog blivit riktigt bra bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela