Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Oh sky dancer, come and dance with me

Publicerad 2006-02-15 15:39:28 i Allmänt

Idag fick jag äntligen Lampshades nya skiva Let's away (tack cdon!) och har kunnat ta mig en titt på den. Hur den skulle låta var inte riktigt lika spännande, musiken har jag kunnat lyssna på i nästan två månader. Men det låter riktigt bra måste jag säga. Jag var smart nog att inte lyssna på skivan de senaste veckorna för att inte vara trött på den när jag äntligen fick tag på den på rikigt, och det funkade. Den är bättre än vad jag kom ihåg, och det känns ju positivt!

Dessutom var den riktigt snygg, både när det gäller layout och bilder. Möjligen kan jag leka Sverker Olofsson lite och påpeka att röd text på aningen ljusare röd bakgrund inte är så funktionellt. Men snyggt är det.

Lite annat smått och gått. Jag tycker det är riktigt dåligt av svt att inte kunna gräva fram hela Anjas åk så att man kan få se hennes miss och se hur nära det var att hon föll. Kameror finns längs hela backen, när en av åkarna körde ur på sträckan som klipptes bort visades det bilder på det. De borde ligga på producenten så mycket som möjligt för att få fram bilderna.

Jag har blivit bortskämd av de båda gulden igår och är lite besviken att det bara blev brons, Anja kommer inte att få så många chanser att ta ett OS-guld. Snart är ju även Janica tillbaka, så tävlingar som innehåller slalomåk (slalom och kombination) blir nog väldigt svåra att vinna. Storslalomen känns chansartad. Jag tror att största chansen till ett guld finns i Super-G:n.

Skönt att hockeyn är igång, även om den inte kändes alls så "glamorös" som den borde. Dålig is, dåligt ljus i hallen och tveksam inställning gjorde att det kändes mer som Sweden Hockey Games än OS, men det kommer nog att ändra sig när motståndet blir bättre.

Lite till Lampshade på slutet. Den som vill öva upp sin danska kan göra det både här och där.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-02-15 17:32:51

fråga daniel om hur det egentligen ligger till med fram- och baksida så kan du få sanningen :) men bra är skivan, det håller jag med om!

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-02-16 02:14:03

Anjas miss finns på aftonbladet.se och det är alltså fabriksfel på baksidan i den internationella skivan som du fått. På den danska är istället framsidan felaktig:-)

Postat av: hannie

Publicerad 2006-02-16 17:26:04

Min Lampshade-skiva har inte kommit, trots att jag beställde för flera flera dagar sen. Varför varför?

Postat av: Mats-Olas Fanclub

Publicerad 2006-02-16 18:12:41

Hannie: Det måste väl vara så att cdon inte tycker om dig? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela