Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

You were only waiting for this moment to arise

Publicerad 2006-12-03 00:11:04 i Allmänt

Låten med elva ackord som jag nämnde för ett par veckor sedan finns numera inspelad. Den är ovanlig, inte bara på grund av sina avancerade ackordföljder utan även för att jag spelar melodistämman på klarinett. Här ska det nog nämnas att jag knappt har rört min klarinett de senaste sju åren. Tyvärr hade jag svårt att få den att stämma med gitarren, det verkar som att min klarinett är lite ostämd i sig. Tror ni att ni står ut med detta (och själva låten) så kan ni som vanligt lyssna här, låten heter (preliminärt) Visa för en regnig novemberdag.


Idag har jag varit på ett födelsedagskalas för en sexåring, vilket var trevligt och bra. Undrar om inte sexårsdagen är en av de största födelsedagarna, i alla fall och man räknar efter hur viktig födelsdagsfiraren tycker att den är. Min systerson har var och varannan dag frågat hur länge det är tills han fyller år, under minst ett halvår. Den senaste veckan har han haft svårt att somna på kvällarna för att han har funderat så mycket på vad han ska få för presenter. Tänk om man själv hade tyckt att ens födelsedag var så viktig!




Jag skrattade gott åt delar av den här skuggregeringen, antagligen för att många av skämten och personerna har blåvittanknytning. Fast det finns kanske ett och annat som är kul där även för den som struntar i änglarna.

Kommentarer

Postat av: SMÄM

Publicerad 2006-12-04 22:57:55

Jättebra låt!!!

Postat av: stina

Publicerad 2006-12-05 12:26:48

å jag håller med smäm. en väldigt bra låt men en vacker melodi.

Postat av: Robodan

Publicerad 2006-12-05 16:11:47

Mycket bra! Din klart proffsigaste låt hittills och det låter verkligen som en gammal visa. Klarinetten gör verkligen sitt till för att det ska bli gammal visstämning.

Håller trots allt synder och stölder ett snäpp över fortfarande.

Postat av: hannie

Publicerad 2006-12-05 16:19:24

fin låt. klarinett äger!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela