Mats-Olas Fanclub

Enginn sér, á bak við orðin tóm býr alltaf eitthvað

Too much is not enough

Publicerad 2006-12-27 11:56:30 i Allmänt

God fortsättning!


Min blogg har passerat 10 000 sidvisningar under julen, så grattis till bloggen! Undrar hur många tusen av träffarna som jag är ansvarig för?


Jul har det varit. En bra sådan, med julmust, familj, sill, skinka och julklappar. Och allt annat som hör julen till. En förbättring från förra året är att klapparna jag gav inte var något som mottagaren redan hade eller fick dubbletter av. Förra året hände det tre gånger, vilket kändes sådär. Om klapparna även var omtyckta är väl svårare att säga, det enda jag säkert vet är att jag är nöjd med de jag fick. Men jag tänker inte tråka ut er med att räkna upp alla.


Jag såg det första avsnittet av snapphaneserien på svt, och sämre försök till skånska har jag nog aldrig hört. Redan där blev det omöjligt att ta serien på allvar, och när den sedan var någon slags blandning mellan matiné och drama så kraschade den helt. Varför är det nästan alltid så att filmproduktioner med gigantiska budgetar har usla manus? Snapphanar är inget undantag, här gör svt sin största dramasatsning på 10 år och så är manuset totalt ologiskt. Målet med filmen verkar ha varit att hålla ett högt tempo och att få in många häftiga aktionscener. En liten gardering, jag såg inte avsnitt två men jag kan inte tänka mig att det var bra.


IFK Göteborgs hemsida släppte nyheten den 15:e december, och jag länkade till den artikeln den 19:e. Så under julen, juldagen tror jag att det var, blir det plötligt en nyhet i resten av media. SVT text väljer till och med att skriva om det på löpet (sidan 100). Visst kan det låta dramatiskt att skriva kontrakt med en 14-åring, men saken är den att Nicklas Bärkroth, som han heter, får typ tusen kronor i månader för att spela i U-laget, med spelare som är 16-19 år. Fast det är klart, det händer inte så mycket i idrottens värld under julen, så något måste ju fylla ut utrymmet.

En till notis kring blåvitt. I år platsade vi inte på den här listan, förra året gjorde vi säkert det och jag är rädd att vi kommer att göra det under 2007 också. Då är det nämligen rättegång mot Mats Persson, Janne Nilsson och Stefan Selakovic, och den kommer att bli hemsk. Säkerligen mängder av beskyllningar från de anklagade mot allt och alla, för att försöka att rentvå sig själv. Mediabevakningen kommer naturligtvis att vara ordentlig, så jag kommer inte komma undan.


I övrigt får gärna 2007 bli ett bra år, det skulle behövas.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2006-12-27 12:41:32

jag dissade snapphanarna redan innan jag såg det. trailern var nog. jag avskyr såna där serier.

2007 kommer bli bästa året ever tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela